Forbruger- og rejsetrends

Nye trends og tendenser i turismen. VisitDenmark overvåger udviklingen i forbrugernes rejsebehov, og adfærd.

Turisternes adfærd, forventninger og muligheder udvikler sig i disse år i et meget højt tempo. Derfor holder vi ekstra øje med de internationale tendenser vi ser, ikke kun i vores omverden, men også i den store mængde af data som VisitDenmark har til rådighed.

Digitalisering i turismeerhvervet

Digitalisering i turismeerhvervet

Turisterne i dag har i stigende grad en digital adfærd før, under og efter rejsen. Det stiller nye krav til det danske turismeerhverv, viser rapport fra Det Nationale Turismeforum

kortferie i Danmark

Kortferie i Danmark

En ny analyse stiller skarpt på potentielle turister til korte ferier uden for København fra de helt nære markeder: Danmark, Sydnorge, Sydvestsverige og Nordtyskland. 

VisitDenmark - Turistens digitale rejse

Turistens digitale rejse

Se de forskellige faser i turistens digitale beslutningsprocess. Download profiler for forskellige markeder.

livsstils trends og turisme

5 markante livsstils trends

Ny stor rapport ser på globale demografiske ændringer og livsstils trends med betydning for turismen.

Outdoor turisme

Trend: Mange af turisterne i Danmark er aktive i naturen. Se de tre mest populære outdoor aktiviteter. 

Visitdenmark - Cykelturisme

Cykelturisme

1,5 mio. turister sætter sig i sadlen i løbet af deres ferie i Danmark. Læs mere her.

VisitDenmark - digitale trends

Digitale turismetrends

Nye digitale tendenser påvirker turisternes adfærd.

VisitDenmark - megatrends

De nye megatrends

Hvilken betydning har de nye trends for turismen, og hvordan er Danmarks stilling?

13 trends inden for turisme og rejseforbrug

Sociolog Eva Steensig har samlet 13 trends, der viser, hvilken vej udviklingen går inden for turismen. 

VisitDenmark - Kulturturisme

Kulturturisme

Turister efterspørger i stigende grad autentiske og unikke oplevelser, lokal historie og kultur.

VisitDenmark - Turisternes tilfredshed

Tilfredshed

Hvor tilfredse er turisterne i Danmark? Tilfredshed med service, mad og meget mere.

VisitDenmark - Mad som rejsemotiv

Mad som rejsemotiv

Turister tiltrækkes af den gode mad i Danmark. Se tendenserne og hvordan de kan bruges.

VisitDenmark - 3 generationer på ferie

3 generationer på ferie

Tendens: Når Familien tager afsted på ferie vælger flere at samle tre generationer.

Campingturister i Danmark

På camping kan man lade armbåndsuret blive hjemme, og der er tid og plads til både at dyrke fælles og individualle interesser og aktiviteter.

Fremtidens rejsebehov

Hvad har fremtidens turister af krav til deres ferie? Læs om de nye behov.