Marked Holland

Holland er et marked med høj rejseintensitet og et kæmpe potentiale for rejser i skuldersæsonen. Her er Danmark nemlig interessant for de naturhungrende hollændere, som søger fred og ro, natur, aktiviteter og vand, men som samtidig er pris- og kvalitetsbevidste.

Det hollandske marked er fuldt restitueret fra den økonomiske krise og overnatningstallet er tilbage på niveau med 2007. Med sine 1,2 mio. overnatninger i 2016 er Holland det 4. største marked for danske turisme. I 2016 var den samlede vækst 13,9 %, og det er især feriehusene og feriecentrene der har fået godt fat i markedet. Potentialeanalyser viser, at 2 % - svarende til 345.000 hollændere – forventer at besøge Danmark i 2017. Hvis dette potentiale indløses vil det svare til en fordobling af overnatningstallene.

Mere info i den Hollandske markedsprofil

Vi fokuserer på at positionere Danmark som en attraktiv kyst- og naturdestination overfor hollandske børnefamilier og voksne par.

Børnefamilierne efterspørger en børnevenlig ferie, hvor attraktioner og samvær med familien er vigtig del af ferieoplevelsen. Rent pris- og kapacitetsmæssigt har Holland et antal interessante ferieperioder, som falder udenfor den danske højsæson, blandt andet majferien, som i 2018 igen spreder sig over to uger (18+19). Ligeledes har hollænderne en skolesommerferie, som strækker sig helt frem til d. 1. september.

Hos de voksne par (45+) er det også naturen, der er hovedmotiv. Her tilbyder Danmark et unikt produkt; Danmark byder nemlig på mere natur, mere plads, mere kyst, flere soltimer end Holland og derfor er ”mere ferie” den røde tråd i kommunikationen med fokus på temaerne cykel, natur, gode overnatningsmuligheder og camping- og margrietruter.

For de potentielle storbyferiegæster har Danmark en styrkeposition inden for mode, design, gastronomi, film og ”way of life”.

Gennem en stærk presseindsats integreret i vores indsatser øger vi kendskabet til Danmark og til de temaer vi arbejder med. Temaerne går på tværs af alle indsatserne overfor rejsebranche, presse og konsumenter.

Del denne side

Markedschef Mette Rodenhuis-Carlsen

 

Mail: mca@visitde...
Dir.:+31 71 5233283
Mobil:+31 65 3662696

Vær med på marked Holland, 2018

Få et overblik over de aktiviteter du kan købe dig ind i på det hollandske marked i 2018. Se pdf her.

Nøgletal

Overnatninger 2016: 1,2 mio.

Turismeomsætning: 1,1 mia. kr.

Kilde: VisitDenmark

Døgnforbrug

Døgnforbruget inkluderer overnatninger, mad m.m., og afhænger derfor af overnatnings-form og opholdslængde. 

Kyst- og naturturist: 450 kr.

Erhvervsturist: 1.850 kr.

Kilde: VisitDenmarks Turistundersøgelse. 
Stikprøve med hollandske storbyturister er for lille til at vise selvstændigt resultat.

Flyruter - direkte

Ugentlige afgange til København
Amsterdam: 69
Eindhoven: 4
Groningen: 6

Ugentlige afgange til Billund
Amsterdam: 28

Ugentlige afgange til Aalborg
Amsterdam: 27