Marked Norge

Det er stadig "dejlig å være norsk – i Danmark"! Ikke bare er vores kampagne fortsat en af Norges stærkeste mærkevarer, men nordmændenes præference for Danmark som destination holder også stand.

I 2015 blev der sat rekord med 2,6 millioner norske overnatninger i Danmark, og den samlede omsætning var på over 6 mia. kroner. Nordmændene er fortsat helt i top, når det gælder kombinationen af opholdslængde og omsætning. I tillæg er den etablerede præference på markedet med til at holde omkostningen per udløst rejsebeslutning på et meget forsvarligt niveau.

Mere info i den norske markedsprofil

Nordmænd er meget langt fremme digitalt, og der er ingen tvivl om, at vejen til at påvirke det norske marked i høj grad ligger i onlinemarkedsføring. Det inkluderer i meget høj- og fortsat stigende grad på mobile platforme.

I en tid hvor den norske krone står relativt svagt, kan der forventes en moderat forsigtighed med at foretage udlandsrejser. De fleste nordmænd har dog fortsat en meget god privatøkonomi, og Danmark anses som en «fornuftig» destination. Dette taler til vores fordel, til trods for at den danske valuta er dyr for norske gæster. Prognosen for markedet er derfor stabil. 

Omtrent 1/3 af alle nordmænd vurderer en Danmarksrejse i løbet af de kommende år, og dette potentiale er vores fælles opgave at udløse. VisitDenmarks indsatser er designet til at trigge rejsebeslutninger og dermed gøre vejen kortere til at booke alle de tilbud, som vores partnere i næste række eksponerer markedet for.

Selvom nordmænds kendskab til Danmark er stor, er det fortsat HYGGE, GOD MAD og DET DANSKE VÆRTSKAB som er de stærkeste argumenter for at vælge Danmark fremfor andre destinationer. Det opleves stadig, at det er lidt ekstra ”dejlig å være norsk i Danmark”. Lidt "DEJLIGERE" en at være andre steder, og nordmændene føler sig lidt ekstra velkomne. Det er en tillid vi gør vores bedste for at leve op til i vores markedsbearbejdning.

Del denne side

Markedschef Peter Krusborg

E-mail: pkr@visitde...
Dir.: +46 70 269 51 71
Mobil: +46 70 269 51 71

Vær med på marked Norge, 2017

Få et overblik over de aktiviteter du kan købe dig ind i på marked Norge i 2017. Se pdf her.

Nøgletal

Overnatninger: 2,6 mio.

Turismeomsætning: 6 mia. kr
Kilde: VisitDenmark

Døgnforbrug

Døgnforbruget inkluderer indkvartering, mad m.m., og afhænger derfor af overnatnings-form og opholdslængde. 

Kyst- og naturturist: 820 kr.

Storbyturist i København: 1.880 kr.

Erhvervsturist: 1.960 kr. 

Kilde: VisitDenmarks Turistundersøgelse

Flyruter - direkte

Ugentlige afgange til København
Oslo: 133
Bergen: 35
Stavanger: 35
Aalesund: 6
Trondheim: 28
Kristiansand: 21
Sandefjord: 28
Haugesund: 7

Ugentlige afgange til Billund
Oslo: 23 
Stavanger: 9  

Ugentlige afgange til Aarhus (Karup)
Rygge: 7 (sommerrute)
Oslo: 13 

Ugentlige afgange til Aalborg
Oslo: 11

Ugentlige afgange til Esbjerg
Stavanger: 5 

Færgeruter

Ugentlige afgange til København
Oslo: 7 

Ugentlige afgange til Frederikshavn
Oslo: 7  

Ugentlige afgange til Hirtshals
Stavanger: 7 
Langesund: 7 
Bergen: 3 
Larvik: 14 
Kristiansand: 28 

VisitDenmark

Den norske turist i Danmark

Hvem er de norske turister i Danmark? Derfor vælger nordmændene at rejse til Danmark. Sådan modtager du en norsk turist.