Sorry if you notice any errors on this page - we're updating our design. Thanks for your patience!

Marked Norge

Det er stadig "dejlig å være norsk – i Danmark"! Ikke bare er vores kampagne fortsat en af Norges stærkeste mærkevarer, men nordmændenes præference for Danmark som destination holder også stand.

I 2015 blev der sat rekord med 2,6 millioner norske overnatninger i Danmark, og den samlede omsætning var på over 6 mia. kroner. Nordmændene er fortsat helt i top, når det gælder kombinationen af opholdslængde og omsætning. I tillæg er den etablerede præference på markedet med til at holde omkostningen per udløst rejsebeslutning på et meget forsvarligt niveau.

Nordmænd er meget langt fremme digitalt, og der er ingen tvivl om, at vejen til at påvirke det norske marked i høj grad ligger i onlinemarkedsføring. Det inkluderer i meget høj- og fortsat stigende grad på mobile platforme.

I en tid hvor den norske krone står relativt svagt, kan der forventes en moderat forsigtighed med at foretage udlandsrejser. De fleste nordmænd har dog fortsat en meget god privatøkonomi, og Danmark anses som en «fornuftig» destination. Dette taler til vores fordel, til trods for at den danske valuta er dyr for norske gæster. Prognosen for markedet er derfor stabil. 

Omtrent 1/3 af alle nordmænd vurderer en Danmarksrejse i løbet af de kommende år, og dette potentiale er vores fælles opgave at udløse. VisitDenmarks indsatser er designet til at trigge rejsebeslutninger og dermed gøre vejen kortere til at booke alle de tilbud, som vores partnere i næste række eksponerer markedet for.

Selvom nordmænds kendskab til Danmark er stor, er det fortsat HYGGE, GOD MAD og DET DANSKE VÆRTSKAB som er de stærkeste argumenter for at vælge Danmark fremfor andre destinationer. Det opleves stadig, at det er lidt ekstra ”dejlig å være norsk i Danmark”. Lidt "DEJLIGERE" en at være andre steder, og nordmændene føler sig lidt ekstra velkomne. Det er en tillid vi gør vores bedste for at leve op til i vores markedsbearbejdning.

Læs mere i selve markedsprofilen her til højre.

Del denne side

Vær med på marked Norge, 2017

Få et overblik over de aktiviteter du kan købe dig ind i på marked Norge i 2017. Se pdf her.

Skriget_Visitdenmark_Norge_indsats_2017

Nøgletal

Overnatninger: 2,6 mio.
Kilde: Danmarks Statistik.

Turismeomsætning: 6 mia. kr
Kilde: Danmarks Statistik 

Døgnforbrug

De norske turisters døgnforbrug afhænger af, hvor i landet de holder ferie og hvor længe ferien varer. Turisterne i København bruger oftest flest penge i døgnet, men holder ferie i kortere tid. Turister i Kystdanmark, der fx overnatter i feriehus er afsted i længere tid, men bruger oftest færre penge i døgnet. 

Ferietype Døgnforbrug
Storbyturister (København) 1.880 kr.
Kyst- og naturturister 820 kr. 
Erhvervsturister 1.960 kr. 
Flyruter - ugentlige afgange

 

Til København

Oslo - København: 133 afgange

Bergen - København: 35 afgange

Stavanger - København: 35 afgange

Aalesund - København: 6 afgange

Trondheim - København: 28 afgange

Kristiansand - København: 21 afgange

Sandefjord - København: 28 afgange

Haugesund - København: 7 afgange

 

Til Billund

Oslo - Billund: 23 afgange

Stavanger - Billund: 9 afgange
 

Til Aarhus (Karup)

Rygge - Aarhus:
7 afgange (sommerrute)

Oslo - Aarhus: 13 afgange
 

Til Aalborg

Oslo - Aalborg: 11 afgange
 

Til Esbjerg

Stavanger - Esbjerg: 5 afgange

 

Færgeruter-ugentlige afgange
 

Til København

Oslo - København: 7 afgange


Til Frederikshavn

Oslo - Frederikshavn: 7 afgange 
 

Til Hirtshals

Stavanger - Hirtshals: 7 afgange

Langesund-Hirtshals: 7 afgange

Bergen - Hirtshals: 3 afgange

Larvik-Hirtshals: 14 afgange

Kristiansand - Hirtshals: 28 afgange

VisitDenmark Markedsprofil Norge

Markedsprofil Norge

De vigtigste nøgletal for det norske marked lige nu. 

Ferieperioder i Norge