Sorry if you notice any errors on this page - we're updating our design. Thanks for your patience!
Turistens Digitale Rejse

Turistens Digitale Rejse

For 10 år siden bookede 10 pct. af europæerne rejsen online. I dag er det 75 pct.
Tirsdag, august 19, 2014

Tallene er et eksempel på, hvor hurtigt udviklingen går, og hvor stor betydning digitale medier har fået for turistens rejseadfærd. At være synlig på nettet er helt afgørende, hvis man vil kommunikere effektivt med turisten gennem sociale medier, mobil og tablets.

I en ny analyse har VisitDenmark kortlagt rejseadfærden på de digitale medier og beskrevet den i modellen Turistens Digitale Rejse, der viser de forskellige faser i turistens beslutningsproces – fra idéen til at tage på ferie opstår, over valg af destination, til booking og selve opholdet.

Modellen giver et samlet overblik over, hvilke medier og budskaber der skal bruges til at fange turistens opmærksomhed på et givent tidspunkt i beslutningsprocessen.

For at sikre at en kampagne reelt flytter markedsandele, er alle faser i beslutningsprocessen vigtige.

-Chancen for at turisten booker en rejse til Danmark er større, hvis vi både påvirker i de tidlige faser, hvor turisten endnu ikke har valgt destination – og senere følger op med mere konkrete produktbudskaber ved hjælp af remarketing, siger Agnete Sylvest Jensen, chef for digitale medier i VisitDenmark.

VisitDenmark har derfor fokus på at optimere flowet i kampagnerne og fordele investeringerne, så de både anvendes til at skabe opmærksomhed om Danmark, fx ved brug af TrueView (YouTube annoncering), og anvendes mere taktisk til at give plads til produktbudskaber ved hjælp af remarketing til de brugere, der allerede har vist interesse for Danmark.

Derved skabes der synergi imellem de forskellige faser i beslutningsprocessen, så effekten af kampagnerne bliver endnu større, fordi vi bygger ovenpå.

Turistens Digitale Rejse tager afsæt i mediebureauet OMDs ECO-system, som anskuer forbrugerens rejse som stadier, man skal igennem i forbindelse med køb af et produkt. OMDs ECO-system er udviklet til brands, men der kan i høj grad drages ligheder til valg af destination.

Del denne side

Kontakt

Har du spørgsmål til "Turistens Digitale Rejse", er du velkommen til at kontakte:

chef for digitale medier
Agnete Sylvest Jensen 
Tlf. 32 88 99 75
Email asj@visitde...