Nyhedsbrev fra VisitDenmark

VisitDenmarks aktiviteter og nyheder

VisitDenmark markedsfører hele Danmark med effektive og slagkraftige kampagner og aktiviteter, der skal tiltrække flere udenlandske ferieturister og møder til Danmark.  

Her på siden kan du se vores igangværende aktiviteter, og få mere information om fremtidige kampagner og events. Du kan få den nyeste viden om turisterne, da VisitDenmark indsamler og formidler nye undersøgelser og analyser om turisterne i Danmark. Du kan også læse de seneste nyheder fra VisitDenmark, og hvilke muligheder og udfordringer dansk turisme står overfor.  

For 10 år siden bookede 10 pct. af europæerne rejsen online. I dag er det 75 pct. Se VisitDenmarks kortlægning af Turistens Digitale Rejse.

Selv om der sker rigtig meget i dansk turisme i denne tid, skal vi fortsætte det gode samarbejde, som vi har bygget op de senere år på markedsføringssiden.

I publikationen opgør vi resultaterne af vores arbejde og ser på tendenser og nye initiativer i 2014 og 2015. 

Ny publikation: VisitDenmark har samlet de vigtigste nøgletal for turismen i Danmark i en lille og overskuelig bog.

Der er risiko for at den meget positive turismeudvikling i København går i stå, hvis den regionale turismeindsats reduceres og svækkes, som følge af underskuddet efter det europæiske Melodi Grand Prix.

Kulturturisterne i Danmark er langt fra en ensartet flok entusiaster eller en lille ekslusiv skare, som udelukkende boltrer sig i de større byers kulturtilbud. Kulturturisterne opholder sig i alle dele af landet og de efterspørger en bred vifte af kulturoplevelser i byerne og ved kysterne. 

Analyse:Mødemarkedet skaber omsætning og arbejdspladser overalt i Danmark. 
En dansk miniudgave af rapporten: Mødeindutriens økonomiske betydning i Danmark

Der er masser af inspiration, tips og information om ferien i Danmark i det nye Denmark Magazine. Du er velkommen til at linke til det på dit website.