ASP-løsning

Foto: Dennis Borup Jakobsen

ASP-løsningen er VisitDenmarks tilbud til de danske turismeregioner, detinationer, turistbureauer og andre indenfor turistbranchen om at få en avanceret hjemmeside til en overkommelig pris.

Med løsningen får man på kort tid en tilpasset kopi af VisitDenmark.com med samme avancerede funktioner, og VisitDenmark står hele tiden klar med hjælp og vejledning, samtidig med, at man automatisk får del i den videreudvikling, der sker på visitdenmark.com.

En ASP-løsning indeholder som udgangspunkt:

• Egen web-adresse (fx visitaalborg.com, visitesbjerg.dk etc.).

• Standard cms-system til vedligehold af artikler og sider på hjemmesiden. Opdatering af hjemmesiden er webbaseret.

• Nye menupunkter og sider. Det er muligt at genbruge sider opbygget af VisitDenmark eller selv oprette nye sider og lave sin egen struktur.

• Integration med GuideDanmark, hvor søgning er begrænset til eget geografisk område. Mulighed for at lave tematiske guides med udvalgte produkter.

• Geografiske kort med mulighed for præindstilling af et velkomstkort. Kortfunktionen bygger på Google Maps og kan både vise kort som traditionelle tegnede kort, som luftfotokort og som en kombination af de to.

• Fri adgang til VisitDenmarks optimerede billeder og teasere til brug på hjemmesiden. Derudover er der mulighed for eget arkiv med billeder og grafikfiler.

• Genbrug af tekster fra visitdenmark.com, fx a-z tekster med praktiske informationer. Når VisitDenmark opdaterer teksterne, opdateres de automatisk i ASP-løsningerne.

• Løbende statistik over brugen af hjemmesiden ved hjælp af Google Analytics. Hver måned udsendes samlet statistik for alle ASP-løsninger.

• Platformen er søgemaskineoptimeringsklar. Dette justeres løbende for at opnå den bedste placering i søgemaskinerne.

• Hosting og drift på den samme platform og med samme vilkår, som er gældende for visitdenmark.com – herunder bl.a. tilgængelighed på 99,9%, 24/7 overvågning.

• Del i videreudvikling af visidenmark.com. Nye funktioner og muligheder stilles til rådighed i ASP-løsningerne.

• Uddannelse og telefonsupport. Uddannelsen består af en-dages-kursus for de medarbejdere, som skal arbjede med hjemmesiden. Løbende tilbud om kurser. Adgang til telefonsupport og fælles erfaringsforum på Internettet.