Utzon Centeret i Aalborg

78 destinationer er i luften med en ny webløsning

7.2.2020
Foto: Bang Clemme Film & Openhouse

78 destinationer er nu koblet på den samme webløsning. Wonderful Copenhagen og VisitAalborg fortæller om deres oplevelser med den nye løsning. 

78 destinationer er på samme nye digitale platform som visitdenmark.com. De første løsninger gik live primo august 2019, og siden er det gået stærkt med udrulningen. Tre måneder senere var 78 destinationer tilkoblet løsningen.

”I VisitAalborg er vi rigtig positive overfor den nye fælles webløsning. Løsningen fungerer rigtig godt, ser godt ud og er let at arbejde med. Vi ser det som en stor fordel at gå sammen om tingene. Det giver os stordriftsfordele, og så er det en oplagt mulighed for at sparre, lære og lade os inspirere af hinanden,” siger webmaster Troels Lund Laursen, VisitAalborg.

Asger Støttrup Jensen, Senior Manager hos Wonderful Copenhagen, er også positiv stemt over for den nye webløsning. 

Wonderful Copenhagen valgte webløsningen efter at have undersøgt andre alternativer. VisitDenmarks løsning viste sig at være den rigtige.

”Vi undersøgte flere mulige webløsninger for at kunne træffe en databaseret beslutning. Vi ville gerne træffe den rigtige beslutning, og VisitDenmarks løsning var afgjort den løsning, der gav mest værdi for os. Den nye fælles webløsning er både lettere, mere intuitiv og betydelig hurtigere end den gamle webløsning, hvilket gør tingene meget nemmere for vores redaktører.” 

Klar med hjælp og vejledning

De destinationer, der er koblet på den fælles webløsning, får hjælp og vejledning af VisitDenmark. Desuden kan medarbejdere, som arbejder med hjemmesiden, deltage i kurser og workshops, som VisitDenmark holder efter behov. 

”Vi har overordnet set haft en smertefri overgang fra den gamle webløsning til den nye. VisitDenmark var gode til at hjælpe os på vej lige fra undervisning til besvarelse af de spørgsmål, der har været løbende. De holder én i hånden hele vejen,” siger Trols Lund Laursen.

”Det er naivt at tro, at der ikke skulle være bump på vejen, men VisitDenmark gik live før os, så de banede vejen. Der har naturligvis været småting, der skulle repareres undervejs, men det har været mindre, end vi frygtede. Der har hele vejen igennem været masser af god support og projektledelse fra VisitDenmarks side, hvilket har løftet en stor arbejdsbyrde for os i Wonderful Copenhagen. Vi nyder godt af det gode arbejde, VisitDenmark laver,” siger Asger Støttrup Jensen. 

Få del i videreudviklingen 

Den nye digitale webløsning er en velsmurt maskine med høj hastighed, stor brugervenlighed og et personligt udtryk. Særligt hastigheden har været højt prioriteret, fordi den er afgørende for brugeroplevelsen. 

”Den nye webløsning bygger på de nyeste web-teknologier, som blandt andet giver en gennemsnitlig load tid på kun 1,3 sekunder på en mobiltelefon. Dette er vigtigt i et marked, hvor over halvdelen af ens besøgende forlader et website, som tager mere end 3 sekunder at loade,” siger Janne Grønkjær Henriksen, marketingdirektør i VisitDenmark.

Der vil hele tiden blive justeret og forbedret på løsningen. Og den videreudvikling får destinationerne automatisk del i, når de kobler sig på den nye fælles webløsning.

”Hvis vi i VisitAalborg skulle løfte den opgave selv, ville det være meget tids- og ressourcekrævende. Det ville gå ud over det, som vi er rigtig gode til, nemlig at fortælle om Aalborg som rejsedestination,” siger Troels Lund Laursen.

VisitDenmark glæder sig over de mange destinationer, der har koblet sig på den fælles webløsning.

”Det glæder os, at så mange destinationer er koblet til den fælles webløsning. Det gør det nemt for brugerne at navigere rundt mellem de forskellige hjemmesider, og det skaber en stor genkendelighed,” siger Janne Grønkjær Henriksen.