Couple walking with dog on beach in Hirtshals, North Jutland in Denmark

Turisternes inspiration- og informationssøgning før ferien

4.4.2019
Foto: © Robin Skjoldborg

Denne rapport giver et overordnet billede af, hvor turisterne søger inspiration og information om ferie i Danmark. Rapporten tager udgangspunkt i turister fra Tyskland, Sverige, Norge, Holland, Italien, Frankrig, USA og Storbritannien.

Turisterne kan i dag få ny viden om Danmark på uendelige måder – både før, under og efter ferien. Inden de udenlandske turister skal på ferie, søger de inspiration og information om Danmark. Kilderne til dette kan være en blanding mellem offline og online kilder og variere i alt fra sociale medier til personlige anbefalinger. Turisterne får råd fra venner og familie og søger rejseinformation online via søgemaskiner, bookingportaler, sociale netværk og YouTube mm.

 

Turisternes inspirationsfase

 

 

 

I denne rapport zoomer vi ind på én fase i turistens digitale rejse – inspirationsfasen. Grænserne mellem faserne i turistens digitale rejse er flydende og antallet af digitale touchpoints er mange. Det er derfor analysens sigte at give et operationelt brugbart indblik i hvilke kilder turisterne anvender i inspirationsfasen, for at kunne målrette markedsføringen bedst muligt.