The Danish Girl, co-branding med Oscar-vindende spillefilm

The Danish Girl er baseret på den sande historie om Eli Elbe, en dansker der i 1931 blev en af de første transkønnede personer i verden til at få en kønsskifteoperation.

The Danish Girl er baseret på den virkelige historie om danske Lili Elbe, der i 1931 bliver den første transkønnede i verden, der får foretaget kønsskifteoperationer. Filmen er instrueret af Oscarvindende Tom Hooper med Eddie Redmayne i hovedrollen som Lili Elbe, mens den kvindelige hovedrolle spilles af svenske Alicia Vikander, som fik en Oscar for rollen.
Centrum for VisitDenmarks og filmens distributørs co-branding kampagne var konkurrencer på hvert marked, hvor præmien var en forlænget weekend til ”den danske piges København” med alt betalt og fokus på Danmarks og filmens fælles temaer. SoMe posts, en landing-page på VisitDenmarks website, nyhedsbreve, delinger/omtaler i branche/nichemedier drev trafikken og sikrede konkurrencedeltagere. Samtidig blev filmen flittigt omtalt, og der blev udelukkende brugt billeder og stills fra filmen i kampagnematerialet.

Del denne side

Om kampagnen

Kampagneperiode: 2016
Målgruppe: Storby
Marked: UK, Sverige, Frankrig, Italien og US
Partnere: Universal Pictures

Resultater
  • 7,4 mio. kampagnevisninger
  • 160.000 åbnede nyhedsbreve
  • 6,8 mio. SoMe annoncevisninger
  • 25.000 likes og 240 brugergennererede fotos på Instagram skabt
  • 762.000 kampagnevisninger skabt hos partnere
  • 67 omtaler i aviser og livsstilsmedier / 17 mio. eksponeringer
  • 3½ mio. DKK i annonceværdi

Kontakt Forretningsudvikling

Ring på 32 88 99 00 og spørg efter Forretningsudvikling eller skriv til Anja Hartung Sfyrla, Chef for Forretningsudvikling: ahs@visitde...