Efteråret er gyldne tider for at trække tyske turister til Danmark

En tysk efterårskampagne er netop gået i luften. Kampagnen skal ramme de tyske turister, der netop er kommet hjem fra sommerferie, og inspirere dem til at booke efterårsferien i Danmark.
Fredag, september 2, 2016

Mens tyske turister fra delstaten Slesvig-Holsten stadig nyder det sidste af deres sommerferie i Danmark, får deres landsmænd i delstaterne Niedersachsen og Hamborg et magasin ind af døren, der skal give dem lyst til at booke efterårsferien ved de danske kyster.

Ligesom tyskernes sommerferie varierer efterårsferien nemlig også fra delstat til delstat. Det betyder, at i flere delstater begynder efterårsferien, kort efter sommerferien slutter i andre delstater.

Spredningen af ferieperioden har stor betydning for turismen i Danmark, som dermed kan tiltrække tyske turister en større del af året.

”Der er en stor sæsonspredning for de tyske turister, som i dag holder ferie i Danmark året rundt, men især fra april til oktober. Med efterårskampagnen vil vi gerne booste efterårsferien, som er en populær ferie at rejse i for både børnefamilierne og de voksne par, siger Lars Ramme Nielsen, markedschef i VisitDenmark Tyskland.

Med flere end 1,5 millioner turistovernatninger var oktober den tredjestørste måned for de tyske turistovernatninger i Danmark sidste år. Den seneste opgørelse over bookede uger i danske feriehuse viser en stigning på 1,6 procent i oktober i år sammenlignet med sidste år.

Retargeting – på print

Kampagnen indeholder både et fysisk magasin, som distribueres i 500.000 eksemplarer i flere delstater i den nordvestlige del af Tyskland, og en onlinekampagne, som har foreløbig har givet 40.000 pageviews til kampagnesitet .

”Med efterårsmagasinet rammer vi de samme tyskere som med sommerkampagnen og dermed vil vi øge rejselysten  for kystferie i Danmark hele året blandt tyskere, som vi ret præcist ved har en interesse for Danmark. Vi kalder det retargeting på print,” siger Lars Ramme Nielsen med reference til digital markedsføring, hvor man via cookies forsøger at nå de samme forbrugere flere gange.

Kampagnen kører fra den 20. august og frem til slutningen af september 2016 og kommer således til at ramme tyskerne på forskellige tidspunkter afhængig af, hvornår de er kommet tilbage fra sommerferie og skal i gang med at planlægge efterårsferien.

Det er tredje år i træk, kampagnen kører, og den er udarbejdet som en del af de flerårige Nordsee og Ostsee satsninger, og bag kampagnen står VisitDenmarks markedskontor i Tyskland sammen med en række af de store samarbejdspartnere i denne sommers kampagner.

 

Del denne side

Mere information

Se markedsstrategi, den tyske feriekalender og nøgletal for det tyske marked. 

Læs her

Kontakt

Markedschef Lars Ramme Nielsen
VisitDenmark Tyskland
lrn@visitde...