Om VisitDenmark

VisitDenmark arbejder med at markedsføre Danmark som turistland internationalt. Vi har markedskontorer i 8 lande. Det er vores mål at øge kendskabet og rejselysten til Danmark fra udlandet.

60 procent af VisitDenmarks finansiering kommer fra udenlandske kommercielle partnere, mens de resterende 40 procent kommer fra Staten, destinationerne og kommercielle danske virksomheder.

Vi samarbejder med de danske destinationer, hvis opgave det er at stå for udviklingen af destinationen samt markedsføringen i Danmark.

Vi har endvidere et tæt samarbejde med en lang række erhvervs- og medlemsorganisationer, der arbejder for at fremme turismen.

Turismen er et af de mest digitaliserede erhverv. I VisitDenmark kommunikerer vi derfor med turisten på så mange digitale kontaktpunkter som muligt for at påvirke beslutningen om, at rejsen går til Danmark.

Mød Mads

Mads Schreiner er markedschef i Tyskland, det største marked i dansk turisme og det marked, hvor VisitDenmark investerer mest. I videoen fortæller han, hvordan verden ser ud fra kontoret i Hamborg. 

karriere

Job og karriere

Jobsøgning hos VisitDenmark? Find ledige jobs hos os VisitDenmark her

Play Video

Video: Turistens digitale rejse

Turisten besøger i gennemsnit 38 websites, inden rejsebeslutningen træffes. En koordineret indsats skal sikre, at Danmark er synlig gennem hele turistens beslutningsproces. 

Smart Tourism

VisitDenmarks strategi 2017-2019

Årsberetninger

Oversigt over VisitDenmarks årsberetninger.

Bestyrelse

Oversigt over medlemmer af VisitDenmarks bestyrelse.

Her finder du aktuelle udbud

Her finder du aktuelle udbud