Webinarer i VisitDenmarks regi 2018

VisitDenmark afholder fire online webinarer i 2018 (to før sommerferien og to efter sommerferien) for at dele ud af tips og tricks til de platforme DMOérne opererer indenfor. Webinaret er ment som et inspirationsoplæg for at få en bedre forståelse af det digitale univers indenfor de valgte emner.

Følgende webinarer er afholdt/planlagt:

30. april, kl 13:00
6. maj, kl. 13:00
4. september, kl. 13:00
3. oktober, kl. 13.00

 ------------------------------------

Webinar 1: Sociale Medie Strategier

Dato og facilitator: 30. april - med SoMe ekspert Johanne Louise Seidelin

Agenda:

  • Hvordan bruger jeg Facebook og Instagram bedst?
  • Hvad er forskellen på Facebook og Instagram?
  • Hvad er et godt billede?
  • Find dine lokale 'stjerner'
  • Planlæg dine 'posts'
  • Hvornår skal jeg 'booste' mit indhold?

Link til præsentation: Se venligst udsendte matriale i forbindelse med webinaret

Webinarvideo:

-----------------------------------

Webinar 2: Basic SEO

Dato og facilitator: 6. juni - med Online Manager Annette Jørgensen

Agenda:

  • Teori omkring Googles algoritme, off-page & on-page SEO m.m.
  • Keywordsstrategi
  • Metatags
  • Sidetitel, urler og indhold
  • Linkning
  • Værktøjer

Link til præsentationPowerpoint

Link til SEO-checkliste:Checkliste

Webinarvideo:

------------------------------------ 

Webinar 3: Content Creation

Dato og facilitator: 4. september - med Content Manager Andrian (webinaret vil være på engelsk)

Agenda

  • Content Creation: 1) How to create great content, 2) How to write a great article, 3) How to structure your website, 4) Common mistakes you want to avoid
  • The new portal is coming!: 1) What to consider when migrating to the new portal, 2) Which content should you migrate?, 3) How do you do that?
Webinarvideo:

 ----------------------------------

Webinar 4: Basic PhotoShop

Dato og facilitator: 3. Okt kl 13-14 - med Art Director Nicklas Anvig

  • Hvordan beskærer jeg billeder og gemmer i det rigtige format?
  • Hvordan redigerer jeg nemmest et billede?
  • Hvordan kan jeg klargøre mine billeder til den nye portal?

OBS. Dette webinar er kun relevant for dem, der arbejder i PhotoShop.

 ---------------------------------

God sommer til alle

Del denne side

Kontakt

De 4 webinarer er arrangeret af Digital Forretningsudvikler

Michael Johansen

Dir. tlf. +45 29 28 83 97  
email:  micjoh@visitdenmark.com

Hvordan deltager jeg i et webinar?

Michael indkaler i god tid inden webinarets afholdelse, og i mødeindkaldelsen er der et link, hvor man kan logge på med sin Skype for Business.Hvis ikke man har Skype for Business, kan man logge på Skype Web App og downloade Lync Web App. Det tager ca. 5 min.

Selve webinarets afvikling og udfordringer

Et webinar varer ca. 3/4 time og herefter er der spørgetid via skype-messages.

Det er vigtigt, at man slår sin højttaler fra under webinaret, således at man ikke kan høres af alle.

Det er en god ide i god tid at checke sin lyd og andre tekniske ting, så man er klar ved webinarets begyndelse. Mister man forbindelsen under webinaret, så kalder man bare op igen via linket i indbydelselsen. Bliver det helt uoverskueligt at deltage i webinaret, så optager vi webinaret, og man kan få hele præsentationen efterfølgende. Til venstre lægges ligeledes links ind til de webinarer, der er afviklet.

Har du forslag

til webinarer, som visitdenmark skal stå for, er du velkommen til at kontakte

Michael Johansen

micjoh@visitdenmark.com