VisitDenmark
Tisvildeleje beach huts

Det Digitale Partnerskab

Det Digitale Partnerskab har til formål at drive og udvikle den digitale information til turister. Partnerskabet blev stiftet i november 2014 og er dannet som et led i vækstplanen for turisme. Visionen er klar: Danmark skal have digital turismeinformation i international topklasse.

Partnerskabets formål

  • At videreudvikle GuideDanmark som et fælles udgangspunkt for dansk digital turistkommunikation
  • At sikre den højest mulige kvalitet (teknologi og indhold) i den offentlige digitale turistkommunikation og sikre optimal distribution af denne
  • At have et forum for drøftelse, og evt. udvikling og drift, af andre digitale samarbejdsprojekter på tværs af dansk turisme

Medlemmer, partnere og styregruppe

Det Digitale Partnerskab består af Danske Destinationer, Dansk Turismefremme, Wonderful Copenhagen og VisitDenmark. Alle turismeorganisationer i Danmark er medlemmer via medlemsorganisationerne.

Det Digitale Partnerskabs Styregruppe består i øjeblikket af:

  • Janne G. Henriksen, VisitDenmark (formand)
  • Andreas Kjeldsen, Dansk Turismefremme (næstformand) 
  • Helle Berthold Rosenberg, Danske Destinationer (næstformand)
  • Tine Kastrup-Misir, Wonderful Copenhagen
  • Michael Johansen, VisitDenmark

Medlemmerne af Styregruppen udpeges for 2 år ad gangen.

Dyk ned i den gældende samarbejdsaftale om GuideDanmark mellem Partnerskabet og destinationerne

Michael Johansen
Kontakt VisitDenmarks repræsentant i Det Digitale Partnerskab

Digital Forretningsudvikler

micjoh@visitdenmark.com

Mobil:+45 2928 8397

Videndeling på Yammer

Det Digitale Partnerskab deler viden via Yammer. Bemærk, at du skal bruge password for at være med i debatten.

Susanne Skjødt Nielsen
Kontakt os for at få adgang til Yammer

Digital Platform specialist

ssn@visitdenmark.com

Direkte:+45 32889974
Mobil:+45 2511 3363