VisitDenmark har markedskontorer placeret i 8 lande, som repræsenterer vores 10 prioriterede markeder. Markedskontorerne er vores øjne og ører ude i verden.
Tyskland er Danmarks største marked med en andel på næsten 60 % af alle udenlandske overnatninger.
Nordmændene er traditionelt loyale Danmarksgæster med højt dagsforbrug og relativt lange ophold.
Den svenske turist er digital og forventer kvalitetsoplevelser og gode overnatningssteder.
Holland er et marked med høj rejseintensitet og et stort potentiale for rejser i skuldersæsonen.
Hovedparten af de rejselystne britiske turister gæster København, når de besøger Danmark.
København fylder meget for de amerikanske turister, og USA er et af hovedstadens største markeder.
Det italienske potentiale findes især i muligheden for at udvide sæsosen og erobre markedsdele.
Potentialet er stort og den målrettede indsats fokuserer på at opbygge netværk, partnere og brand.
Det er lykkedes at få del i den positive udvikling i den kinesiske turisme og skabe vækst.
Det indiske marked er stadig nyt for os og bearbejdes gennem en fælles skandinavisk indsats.