En av Köpenhamns många cykelbroar.

Vi markedsfører Danmark

Skagen, North Jutland

Vild BMX-film giver kant i kommunikationen

Den skotske BMX-kører Kriss Kyle viser Danmark frem på en ny måde, når han tail whip’er og barspinner sig gennem Danmark i en fem minutter langt film. Red Bull og VisitDenmark står bag.

14 forskellige locations

Færgen Ida, Den Blå Planet, Skovtårnet, Rubjerg Knude og Godsbanen i Aarhus er blandt de 14 steder, som lægger scene til den nye film om Danmark, der blev vist 5 mio. gange i løbet af de fire første dage. Se filmen.

Kom med bag kameraet

Kriss Kyle er blandt verdens bedste og mest erfarne BMX-ryttere. Alligevel blev han i den grad udfordret, da han skulle udføre en række tricks og stunts til filmen. Også vejret drillede. Kom med bag optagelserne til filmen.

Hvad vil du vide om turismen i Danmark?

Find aktuelle overnatningstal, viden om markeder, turisternes adfærd og turismens økonomiske betydning. 

Turisme og bæredygtighed

Det er kun få turister, der har bæredygtighed som rejsemotiv, når de vælger destination. Men bæredygtighed kommer til at spille en større rolle for turisternes adfærd i fremtiden, viser en ny analyse. Det er første gang, at der er spurgt ind til turisternes adfærd i forhold til bæredygtigh...

Nøgletal om dansk turisme

Turisterne forbruger i alt for 128 mia. kr. i Danmark. Turismen er dermed en vigtig brik i at skabe vækst, omsætning og arbejdspladser til hele Danmar...

Bliv klogere på turismen i dit område

Her kan du få et overblik over, hvordan det ser ud med turismen i de enkelte kommuner og regioner i Danmark.

Forretningsområder

Find ud af hvad der karakteriserer VisitDenmarks forretningsområder ved at læse mere herunder.

Analyser og rapporter

VisitDenmarks analyser giver dig ny viden om turismen og turisterne i Danmark.

En ny fortælling om Danmark

Danmark har hverken Eiffeltårn eller pyramider. Men vi har noget andet. Den danske livsstil og hverdag, som er noget særligt set med turisternes øjne. "The Land of Everyday Wonder" er essensen i den nye fortælling om Danmark, som vi ruller ud i kommunikationen fra maj 2019. 

Farver, grafik og tone of voice

Den nye fortælling bliver foldet ud i et nyt design, som visuelt skal differentiere Danmark fra konkurrenterne. Se de nye retningslinjer for brug af farver, grafiske elementer og tone of voice.

The Land of Everyday Wonder

Hver enkelt destination kan med deres egen kernefortælling spille ind i den overordnede fortælling og dermed blive bærende i kommunikationen om Danmark. Læs mere om "The Land of Everyday Wonder".