Kvinde går stop på vandrestien Tisvildevejen i Nordsjælland

Vi markedsfører Danmark

Tre generationer på Møns Klint

Det er VisitDenmarks opgave at markedsføre Danmark som rejsemål, så flere internationale turister får større kendskab til vores land og lyst til at rejse hertil. Det gør vi for at skabe omsætning, vækst og arbejdspladser i hele Danmark.

Årsberetning 2019

2019 blev endnu et rekordår i dansk turisme. Den positive udvikling er dog standset brat som følge af COVID-19. I årsberetningen ser vi tilbage på de positive resultater, som trods alt er skabt, og som skal udgøre fundamentet for at genrejse turismen. 

Læs mere 

Hvad vil du vide om turismen i Danmark?

Find aktuelle overnatningstal, viden om markeder, turisternes adfærd og turismens økonomiske betydning. 

Turisme og bæredygtighed

Det er kun få turister, der har bæredygtighed som rejsemotiv, når de vælger destination. Men bæredygtighed kommer til at spille en større rolle for turisternes adfærd i fremtiden, viser en ny analyse. Det er første gang, at der er spurgt ind til turisternes adfærd i forhold til bæredygtigh...

Nøgletal om dansk turisme

Turismen er et vigtigt erhverv for Danmark. Turisterne forbruger nemlig i alt for 128 mia. kr.

Bliv klogere på turismen i dit område

Få et hurtigt overblik over, hvordan det ser ud med turismen i de enkelte kommuner og regioner.

Forretningsområder

Vi klæder dig på med tal og analyser om turisterne på ferie- og forretningsrejse i Danmark

Analyser og rapporter

VisitDenmarks analyser giver dig ny viden om turismen og turisterne i Danmark.

En ny fortælling om Danmark

Danmark har hverken Eiffeltårn eller pyramider. Men vi har noget andet. Den danske livsstil og hverdag, som er noget særligt set med turisternes øjne. "The Land of Everyday Wonder" er essensen i den nye fortælling om Danmark, som vi ruller ud i kommunikationen fra maj 2019. 

Farver, grafik og tone of voice

Den nye fortælling bliver foldet ud i et nyt design, som visuelt skal differentiere Danmark fra konkurrenterne. Se de nye retningslinjer for brug af farver, grafiske elementer og tone of voice.

The Land of Everyday Wonder

Hver enkelt destination kan med deres egen kernefortælling spille ind i den overordnede fortælling og dermed blive bærende i kommunikationen om Danmark. Læs mere om "The Land of Everyday Wonder".