Infinite Bridge, Aarhus

Frankrig

Foto: © Johan Gjøde. Foto: Dennis Borup Jakobsen

Frankrig er et marked med et stort uudnyttet turismepotentiale for Danmark. Kendskabet er lavt, og det stiller krav til bearbejdningen af markedet. 

Frankrig har vækstet støt igennem en årrække, og Danmark står stærkt med et positivt image. I 2024 stod Frankrig for 499.000 overnatninger – en stigning på 7 pct. sammenlignet med året før.

Muligheder på markedet: 

  • Vi fokuserer på Île-de-France (Paris og opland), som har et potentiale på ca. 2 mio. voksne, der har kendskab til og interesse for Danmark. 
  • Danmark rangerer højere end både Sverige og Norge som rejsemål, men konkurrerer fortsat med indenrigsturisme og Sydeuropa. Pris- og afstandsopfattelser er dog en barriere sammenlignet med sydligere eller nærmere destinationer.
  • Flykapaciteten fra Frankrig til Danmark er stigende. 

Vi oplever stigende interesse fra partnere i Danmark, som i større grad prioriterer det franske marked. Det har resulteteret i et stigende markedstryk. Vi fokuserer på at løfte skuldersæsonerne særligt med henblik på Q1, København og Billund. 

Kontakt vores kolleger i Frankrig