Infinite Bridge, Aarhus

Frankrig

Foto: © Johan Gjøde. Foto: Dennis Borup Jakobsen

Frankrig har vækstet støt gennem 10 år (2019 inkl.) med 9,3 % i snit. Efter en målrettet indsats i Frankrig siden 2010 med opbygning af netværk, partnere samt brand, viser resultaterne sig tydeligt.

Danmark er top-of-mind i Frankrig. Franskmændene er nysgerrige efter at udforske vores rene, sikre og grønne land, vores historie, arkitektur, design og gastronomi, men i lige så høj grad er det også den uformelle og imødekommende danske livsstil, som tiltrækker.

Der er rift om det stigende franske rejsemarked, og vi er oppe mod mange konkurrerende destinationer. I en nylig brandinganalyse blev det konstateret, at 3 procent af pariserne ønsker at rejse til Danmark. Alene Paris og opland, som er geografiske fokusområder for VisitDenmark, har en købestærk population på 12 mio.!

- Ghita Scharling Sørensen, markedschef i Frankrig

Danmark har markedsandele at hente fra de andre fire nordiske destinationer, men der er i endnu højere grad markedsandele at hente fra andre lignende europæiske destinationer, som har over 15 gange flere franske overnatninger end Danmark. Frankrig er desuden verdens 5. største outbound rejsemarked (Statista 2019). Vi byder på et væld af aktiviteter for VisitDenmark på det franske marked inden for B2C, presse og B2B i samarbejde med danske og franske turisme- og non-turisme partnere.

Aktuelle overnatningstal

Franske overnatninger i Danmark fordelt på måned og år

 

Kontakt vores kolleger i Frankrig

Læs mere