Infinity Bridge, Aarhus

Frankrig

Foto: Dennis Borup Jakobsen

Frankrig vækster som aldrig før, og i 2019 registrerede vi for andet år i træk en stigning i overnatninger på mere end 16 %! Efter en målrettet indsats i Frankrig de sidste otte år med opbygning af netværk, partnere samt brand, viser resultaterne sig tydeligt. Potentialet er stort.

Danmark er top-of-mind i Frankrig. Franskmændene er nysgerrige efter at udforske vores rene, sikre og grønne land, vores historie, arkitektur, design og gastronomi, men i lige så høj grad er det også den uformelle og imødekommende danske livsstil, som tiltrækker.

Der er rift om det stigende franske rejsemarked, og vi er oppe mod mange konkurrerende destinationer. I en nylig brandinganalyse blev det konstateret, at 4 procent af pariserne ønsker at rejse til Danmark. Paris og opland har en købestærk population på 12. mio., så potentialet er stort.

- Ghita Scharling Sørensen, markedschef i Frankrig

Danmark har markedsandele at hente fra de andre fire nordiske destinationer, men der er i endnu højere grad markedsandele at hente fra andre lignende europæiske destinationer, som har over 15 gange flere franske overnatninger end Danmark.

2020 byder på et væld af aktiviteter inden for B2C, presse og B2B i samarbejde med danske og franske turisme- og non-turisme partnere.

Aktuelle overnatningstal

Franske overnatninger i Danmark i  2020 fordelt på måneder sammenlignet med 2019.