Paragliding West Coast

Italien

Flere flyafgange, stigende rejsemarked samt et stærkt Danmarksbrand er blot nogle af faktorerne bag den store tilgang af italienere i Danmark. Potentialet er stort i det italienske marked for at øge turismen i Danmark, vinde markedsandele fra konkurrerende destinationer og udvide sæsonen.

Danmark er eksotisk for en italiener og opfattes som en cool og attraktiv destination. Den italienske turist ønsker at opleve den danske uformelle og afslappede livsstil, vores grønne, sikre og rene land, vores historie, arkitektur og design samt gastronomi.

Danmark har den største markedsandel af italienske turister i norden, men der er adskillige af vores primære konkurrenter uden for Norden, som har helt op til 10 gange flere italienske overnatninger end Danmark. Der er derfor markedsandele at hente og et øget markedstryk er tiltrængt.

- Ghita Scharling Sørensen, markedschef i Italien

I en nylig brandinganalyse, kan det konstateres at hele 8 % af milaneserne og 7 % af folk fra Rom ønsker at foretage en rejse til Danmark. Blandt milanesere ligger København på en 6. plads over ønskede storbyferie destinationer. Potentialet er altså stort, men de mange konkurrerende destinationer bevirker, at der rift om det store og stigende italienske rejsemarked. 2019 byder på et væld af aktiviteter for VisitDenmark på det italienske marked inden for B2C, presse og B2B i samarbejde med danske og italienske turisme- og non-turisme partnere.

Aktuelle overnatningstal

Italienske overnatninger i Danmark i  2019 fordelt på måned sammenlignet med 2018.

 

Læs mere