Family in Aarhus in Autumn

Italien

Foto: Kit Bøhnke

Der er vækst i de italienske overnatninger, og Danmark står stærkt med et positivt image. Kendskabet er lavt, og markedet er stort og konkurrencepræget. Det stiller krav til måden at bearbejde markedet. 

Danmark er eksotisk for en italiener og opfattes som en cool og attraktiv destination. Den italienske turist ønsker at opleve den danske uformelle og afslappede livsstil, vores grønne, sikre og rene land, vores historie, arkitektur og design samt gastronomi.

Muligheder på markedet:

  • Der er størst potentiale i regionerne Lazio og Lombardiet, som tilsammen rummer et samlet potentiale på ca. 2,6 mio. rejsende, der både kender Danmark, vurderer det som en attraktiv feriedestination og har høj købekraft.
  • 5 pct. af italienerne i begge regioner overvejer en ferie i Danmark inden for det kommende år, hvilket svarer til 870.000 potentielle turister.

Fordi kendskabet til Danmark er lavt, arbejder vi tematisk og søger partnerskaber som vil bidrage til vores brand building. Derudover har vi fokus på skuldersæsonerne og Q1 med København som anker. 

Kontakt vores kontor i Italien