Family with bikes in the Wadden Sea

Nederlandene

Foto: Niclas Jessen

Nederlandene har haft stabil vækst de senere år, og er nu Danmarks andet største marked. 

Nederlandene er et marked for dansk turisme med en solid volumen og stort uudnyttet potentiale. I 2024 var der 1,8 mio. overnatninger fra nederlandske turister i Danmark. Markedet er karakteriseret ved høj købekraft, god tilgængelighed og et højt niveau af stabilitet, men også ved lavt kendskab og høj konkurrence. 

Potentialet for vækst ligger især i: 

  • Skuldersæsonerne, hvor nye segmenter (uden for skoleferier) kan aktiveres 
  • Styrket branding og awareness, da kun 17 pct. af nederlænderne kender Danmark som feriedestination.
  • Rejsen til Danmark er let, især i bil, og prisbilledet opleves i stigende grad som konkurrencedygtigt efter inflationen i Nederlandene.
  • Bæredygtighed, digital inspiration og anbefalinger spiller en voksende rolle i nederlændernes rejsevalg – områder, hvor Danmark kan differentiere sig.

Vi fortsætter fokus på camping og feriehus med styrket fokus på skuldersæsonerne. 

Trods stigende kendskab til Danmark over tid, er kendskabet fortsat lavt. Vi vil derfor teste nye potentialer i markedet i tæt samarbejde med partnere.

Endelig ser vi en voksende interesse for bæredygtige og digitale rejseoplevelser – et område, hvor Danmark står stærkt.

Kontakt vores kontor i Nederlandene