VisitDenmark
Pige på Saltum Strand

Branding Danmark

VisitDenmark arbejder for, at dansk turisme taler med en samlet, stærk stemme for at få størst mulig gennemslagskraft i udlandet.

Det er ikke storslåede monumenter eller vilde naturfænomener, Danmark kan tilbyde. Men vi har noget andet. En livsstil og en hverdag, som turisterne rejser hertil for at opleve og være en del af.

Tankerne bag brandet

Janne fortæller

The Land of Everyday Wonder er essensen i fortællingen om Danmark. Her bliver turisternes møde med den danske måde at leve på kommunikeret gennem lokale oplevelser, stemninger og steder.

VisitDenmarks marketingdirektør, Janne Grønkjær Henriksen, fortæller om tankerne bag det nye brand. 

Se videoen her.

Inden du går på opdagelse i brandet, anbefaler vi dig at se vores Brand DNA-film, hvor vi præsenterer baggrunden for kommunikationsplatformen nærmere og viser, hvordan brandet ser ud, føles og lyder.

Sammen skaber vi fortællingen om Danmark

At vores kommunikation skal gøre indtryk og sætte aftryk hos vores målgrupper er essentielt for dansk turismes succes og en opgave, vi skal løfte sammen. Det kræver, at vi forpligter hinanden til at tage afsæt i den samme fortælling i mødet med vores gæster – uanset, hvor vi møder dem.

Uden en fælles tone og stil for vores kommunikation har vi ingen chance for at brænde igennem lydmuren i et konkurrencefelt, som tæller mange og tunge konkurrenter.

Derfor stiller vi en række værktøjer til rådighed i vores Designguide, som kan være med til at sikre en ensartet og inspirerende fortælling om, hvad det vil sige at rejse i Danmark. I Designguiden finder du alle de elementer, som tilsammen udgør Danmarks visuelle identitet: Logo, farver, typografi, stil og tone mv. Du kan også finde billeder og videoklip i VisitDenmarks store billed- og videobank, som hele tiden udbygges. Materialet kan frit benyttes til markedsføring af Danmark som rejsemål.

VisitDenmarks syv temafortællinger

VisitDenmark har skabt syv temafortællinger, som hjælper modtageren til at forstå, hvad der differentierer Danmark fra andre rejsemål, og hvorfor Danmark er værd at besøge.