Gå til indhold
Blick über die dänische Nordsee vom Bulbjerg aus in Nordjütland

Tankerne bag brandet

Foto: Nicolas Jægergaard

Det er ikke storslåede monumenter eller vilde naturfænomener, Danmark kan tilbyde. Men vi har noget andet. En livsstil og en hverdag, som turisterne rejser hertil for at opleve og være en del af.

The Land of Everyday Wonder er essensen i fortællingen om Danmark. Her bliver turisternes møde med den danske måde at leve på kommunikeret gennem lokale oplevelser, stemninger og steder. VisitDenmarks marketingdirektør, Janne Grønkjær Henriksen, fortæller om tankerne bag det nye brand. 

Inden du går på opdagelse i brandet, anbefaler vi dig at se vores Brand DNA-film, hvor vi præsenterer baggrunden for kommunikationsplatformen nærmere og viser, hvordan brandet ser ud, føles og lyder.

Sammen skaber vi fortællingen om Danmark

 

At vores kommunikation skal gøre indtryk og sætte aftryk hos vores målgrupper er essentielt for dansk turismes succes og en opgave, vi skal løfte sammen. Det kræver, at vi forpligter hinanden til at tage afsæt i den samme fortælling i mødet med vores gæster – uanset, hvor vi møder dem.

Uden en fælles tone og stil for vores kommunikation har vi ingen chance for at brænde igennem lydmuren i et konkurrencefelt, som tæller mange og tunge konkurrenter.

Brandguiden stiller en række værktøjer til rådighed, som kan være med til at sikre en ensartet og inspirerende fortælling om, hvad det vil sige at rejse i Danmark. I brandguiden finder du alle de elementer, som tilsammen udgør Danmarks visuelle identitet: farver, typografi, lockup, rammer, stil og tone mv. Du kan også finde billeder og videoklip i mediecenteret, som hele tiden udbygges. Materialet kan frit benyttes til markedsføring af Danmark som rejsemål.

Måske det her også har interesse

Rubjerg Knude Lighthouse on the cliffs of North Jutland
Brandmanual
Brandguide
Sirkelbroen i København. Designet av Olafur Eliasson.

Share your wonders: