Design, gastronomi, hygge og dansk kultur, outdoor aktiviteter. Det er temaer, hvor København kan levere skarpe serve-esser, men det er ikke alle mødeplanlæggere i Sverige, Norge, Tyskland og UK, der ved det. Og det skal der nu gøres noget ved, mener DGI-byen, BCHG, Nordic Choice Hotels, Wonderful Copenhagen og VisitDenmark, der er sammen om en ny kampagne, der gik i luften i september.
Som noget nyt bliver det en robot eller rettere et automation flow, der skal fortælle mødeplanlæggerne om Københavns mange herligheder.
En række dialogmails vil præsentere København under et af de fire temaer, og når en mødeplanlægger klikker i mailen for at få flere informationer om et emne, der har hendes interesse, bliver hendes præference registreret. Herefter bliver informationen brugt til at kreere en ny mail, der er tilpasset specielt til hende på grundlag af det, som hun har vist interesse for.
Helt i front
Automation flow er en kendt disciplin indenfor digital markedsføring generelt, men ikke på mødemarkedet. Her er det personlige møde fortsat i høj kurs, bl.a. fordi man her kan spørge ind til både mødeprodukter og alt det, der også hører med til et møde: Mad, transport, oplevelser på destinationen, muligheden for at få designet et mødeprogram med særlige temaer, referencer osv. Alligevel er der store forventninger til kampagnen Closer to Copenhagen, som kan betegnes som frontløberkampagne.
"Kampagnen skal netop bruges til at screene mødeplanlæggerne, så det kun er dem, der er mest interesserede i at få en event til København, som hotellerne skal mødes med. Det personlige møde og dialogen er fortsat vigtigt, men her tager vi den indledende del af dialogen digitalt, og dermed sørger vi for at kvalificere mødeplanlæggerens viden og interesse for København", siger Business & Relationship Manager Erik Mortensen, der har ansvar for mødemarkedet i VisitDenmark.