Mand der fisker ved Vejers

VisitDenmark søger Digital Platform Lead til national turismedataplatform

Foto: Thomas Høyrup Christensen

Er du en erfaren Platform Lead, som kan lede og skalere Danmarks nye turismedataplatform? Så har vi et job til dig med ansvaret for at give dansk turisme adgang til nye data og digitale vidensprodukter, som vil bidrage til en bæredygtig vækst.

VisitDenmark arbejder for at fremme Danmark som rejsemål gennem international markedsføring og analyser. Med udgangspunkt i regeringens ambition om at øge antallet af turister og turismeindtægter frem mod 2030 skal dataplatformen bidrage til branchens succes og hjælpe lokalt med at skabe arbejdspladser og økonomisk vækst, som balancerer med sociale og miljøvenlige hensyn.

Med din viden om succesrig implementering og skalering af dataplatforme og dataprodukter bliver du helt central i vores indsats for at skabe ny viden, der vil bidrage til en bæredygtig vækst i dansk turisme.

Jobbet vil give dig mulighed for at påvirke den strategiske retning for VisitDenmark og samtidig hjælpe danske turismevirksomheder med adgang til bedre data og beslutningsstøtte i hverdagen.

Profil, opgaver og ansvar

Vi har brug for dig, som sikrer en effektiv, struktureret og kommunikerbar eksekvering på tværs af alle udviklingsspor, mens du samtidig skaber og vedligeholder stærke relationer til platformens strategiske kunder og partnere.

Stillingen er nyoprettet, og du skal arbejde tæt sammen med vores Digital Product Manager på Turismedataplatformen. I er begge en vigtig del af vores enhed for Viden & Analyse, der tæller 8 medarbejdere, inklusive dig. Vi har fokus på samarbejde i et internationalt miljø og vi har en varm og uformel tone.

Dine primære opgaver og ansvarsområder:

• Governance: Ansvar for platformens governance og samarbejdsmodel, indgåelse af nye samarbejdsaftaler, sikring af transparens og rapportering på platformens økonomi og compliance, ledelse af de relevante møder i bl.a. projektets styregruppe.

• Eksekvering: Ledelse og sikring af fremdrift for platformens udvikling på tværs af organisationer og virtuelle teams (med medarbejdere fra hhv. VisitDenmark, Dansk Kyst- og Naturturisme, NTT Data og de danske destinationsselskaber).

• Kommunikation: Kommunikation til, sparring med og interessentvaretagelse af turismedataplatformens strategiske kunder, data- og teknologipartnere. 

• Strategi: Løbende tilpasning af det overordnede roadmap for dataplatformens funktionalitet med henblik på bæredygtig vækst.
• Customer Success: Sikring af vellykkede onboarding-processer, oplæring, videndeling og oplevet værdiskabelse.

Erfaringer og kompetencer

Vi søger dig, der har lyst til at tage ansvar for at udvikle og skalere platformen, og som:

• Har en relevant faglig baggrund og minimum 5 års relevant erfaring, der gør dig i stand til at lede og skalere dataplatformen i et komplekst interessentlandskab.

• Arbejder struktureret og kan sikre tydelige arbejdsgange og vidensdeling i hverdagen for alle projektets samarbejdspartnere.

• Formår at opbygge varige og tillidsfulde relationer med alle projektets deltagere.

• Forstår de kommercielle aspekter af dataplatforme og kan hjælpe ejerne med at træffe de rigtige beslutninger, efterhånden som platformen vokser og får flere brugere.

• Er en dygtig kommunikator, der brænder for at hjælpe alle aktører og interessenter på tværs af dansk turisme med at blive klogere, træffe bedre beslutninger og opnå bedre resultater.

VisitDenmark tilbyder

Som vores nye Digital Platform Lead får du et udfordrende, udviklende og selvstændigt job. Du får mulighed for at skabe og blive medafsender på en innovativ, landsdækkende dataplatform, som er den første af sin art, både i Danmark og internationalt. Den nye dataplatform er et økosystem for data, der spænder på tværs af et helt erhverv og vil adressere en lang række meget forskellige og værdifulde use cases.

Du vil få en stor kontaktflade til engagerede kollegaer og eksterne samarbejdspartnere, som alle brænder for at udvikle dansk turisme.
Løn forhandles individuelt i forhold til kvalifikationer. 

Dit primære arbejdssted vil være på VisitDenmarks hovedkontor, Islands Brygge 43, hvor vi er ca. 55 medarbejdere. Samlet set får du omkring 85 engagerede kolleger i København og på vores markedskontorer, som alle er stolte af at markedsføre Danmark – og dermed medvirke til at skabe udvikling og arbejdspladser i hele landet.

Ansøgning

Rekrutteringsprocessen varetages af rekrutteringsbureauet Hays Danmark. Ansøgning og CV sendes til Tishna Soor via mail tishna.soor@hays.dk. Hays Danmark er ansvarlig for behandling af dine data i forbindelse med rekrutteringen. 

Ansøgningsfristen løber til og med torsdag den 14. september 2023. Kandidater til stillingen kan forvente at skulle gennemgå test i rekrutteringsprocessen. Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at ringe til Tishna Soor, på telefon: 26 89 31 45.