Marked Frankrig

Danmark er top-of-mind i Frankrig! Franskmændene er nysgerrige efter at udforske vores rene, sikre og grønne land, vores historie, arkitektur & design samt gastronomi men i lige så høj grad er det også den uformelle og imødekommende danske livsstil som tiltrækker.

I en brandinganalyse foretaget i 2017, kan det konstateres at 4% af pariserne ønsker at rejse til Danmark i 2017. Paris og opland har en købestærk population på 12. mio. så potentialet er stort. Dog er vi oppe mod mange konkurrerende destinationer og der er dermed rift om det stigende franske rejsemarked. 

Danmark har markedsandele at hente fra de andre 4 nordiske destinationer. Men der er i endnu højere grad markedsandele fra andre lignende europæiske destinationer der kan opnås, som har over 15 gange flere af de franske overnatninger end Danmark. 

Er du interesseret i at vide om mulighederne i det franske rejsemarked, kan du læse mere i den franske markedsprofil i den franske markedsprofil

For en liste over de franske ferie- og helligdage, klik her 

2018 byder på et væld af aktiviteter inden for B2C, presse og B2B i samarbejde med danske og franske turisme- og non-turisme partnere.

Del denne side

Markedschef Ghita Scharling Sørensen

E-mail: gss@visitde...
Dir.:+39 370 3125047
Mobil:+39 370 3125047

Vær med på marked Frankrig, 2018

Få et overblik over de aktiviteter du kan købe dig ind i på det franske marked i 2018. Se pdf her.

Nøgletal

Overnatninger 2016: 0,2 mio.

Turismeomsætning: 764 mio. kr.
Kilde: VisitDenmark

Døgnforbrug

Døgnforbruget inkluderer indkvartering, mad m.m., og afhænger derfor af overnatnings-form og opholdslængde.

Storbyturist i København: 1.900 kr.

Kilde: VisitDenmarks Turistundersøgelse

Flyruter - direkte

Ugentlige afgange til København (sommer)
Paris: 76
Nice: 25
Marseille: 2
Montpellier: 2
Bordeaux: 4

Ugentlige afgange til Billund (sommer) 
Paris: 19
Carcassone: 2