Coronavirus

3.3.2020

Det er virkelig hårdt at se på, hvordan turismebranchen bløder lige nu på grund af COVID-19. Hvad der ellers fra årets begyndelse så ud til at blive et solskinsår pga. af ekstra ordinært mange bookninger i feriehusene, ser nu ud til at blive meget vanskeligt år for turismen.

I VisitDenmark har vi naturligvis midlertidig standset alle vores marketingaktiviteter, da det ikke giver mening at markedsføre Danmark lige nu, hvor folks bevidsthed er et helt andet sted. Det fremgår på tydeligste vis af de forskellige landes Google søgninger på Danmark, som er faldet markant den seneste tid.

Vi følger naturligvis situationen tæt og er klar til at skrue op for markedsføringen igen, når vi er kommet om på den anden side af krisen. Det er på nuværende tidspunkt ikke til at sige, hvornår det er.

Alle VisitDenmarks medarbejdere arbejder pt. hjemmefra. Det gælder også internationalt. Selv om kampagner, events og presseture pt. er sat på hold, arbejder vi bl.a. støt videre med en række af vores analyser og med at forberede de taktiske markedsføringstiltag, som vi vil sætte i søen, når det er relevant i forhold til udviklingen af COVID-19.

Vi håber det bedste for vores branche og for alle de medarbejdere, der ansat inden for turismen. Må vi komme så hurtigt som muligt ud på den anden side af den ondsindede virus.

Alle medarbejdere kan kontaktes på sædvanlig vis på telefon og mail. 
 

Information om Coronavirus 

Det er vigtigt at følge udviklingen gennem de officielle kanaler.

coronasmitte.dk har alle danske myndigheder samlet information om COVID-19.

 

VisitDenmarks taskforce

VisitDenmark har nedsat en taskforce, der følger udviklingen dagligt gennem de officielle kanaler og har løbende dialog med samarbejdspartnere i Danmark og udlandet for at vurdere, om der er behov for at træffe nye forholdsregler eller ændringer.



Denne side er opdateret den 16. marts 2020. Siden opdateres løbende.