Annoncemateriale til kampagnen Meget mere end #baredanmark

Danmarkskampagne genlanceres: Hold efterårsferie i Danmark

7.9.2020
Foto: @jillchristina_photo / @miesuniverse / @jo.panduro

Med mere end 47.000 delte billeder over sommeren har danskerne vist, at deres land er ’Meget mere end bare Danmark’. Og det er deres egne ferieminder, der bliver kernen i den succesfulde Danmarkskampagnes efterårsindsats, som nu skydes i gang. 

Når Danmarkskampagnen i næste uge genlanceres, er det med danskernes egne feriebilleder i fokus. Et udvalg på 50-100 af de delte billeder er blevet omdannet til fængende nyt kampagnemateriale, som skal inspirere danskerne til at holde deres efterårsferie i Danmark. 

”Det er fantastisk, at så mange danskere har delt gode ferietips med hinanden over sommeren, og det vil vi gerne hylde ved at lade dem være kerne i vores efterårsindsats. Det giver kommunikationen ekstra styrke, at det faktisk er danskernes egne oplevelser, vi giver videre,” siger senior projektleder i VisitDenmark, Jacob Lisbygd. 

Kampagnen sætter fokus på ferieoplevelser i sensommeren og i efteråret og har til formål at motivere danskerne til at tage på kortere ferier, udflugter og ture – gerne til den anden ende af landet. Derfor puljes billederne med udgangspunkt i geodata, så de mest og mindst populære steder, oplevelser, attraktioner og motiver kan bruges proaktivt i kampagnen. 

Succesfuld sommerkampagne

Ud over et højt engagement i kampagnen med 47.000 delte billeder, har kampagnen også været med til at samle destinationer på tværs af landet om et fælles budskab for første gang. 

”Samarbejdet har fungeret rigtig godt og har vist, at Danmark er et marked med stort potentiale, som bør bearbejdes proaktivt og i fællesskab. Det er det positive, der trods alt er kommet ud af krisen, og jeg synes, samarbejdet om det danske marked bør etableres permanent. Vi og mange andre destinationer forventer at se på tallene, at det har været en rigtig fornuftig sommer, ” siger Karsten Justesen, direktør for Destination Sønderjylland. 

Foreløbige målinger af kampagnen har vist, at danskerne har høj erindring af TV-reklamen og budskabet om at sætte pris på Danmark som feriedestination. Go’aften Danmark har desuden været rundt på de danske destinationer med samme budskab over 25 afsnit i juli. 

Indsats i efteråret

Som en del af indsatsen i efteråret vil der køre spot i biografer, web tv og YouTube.  

Meget mere end #bareefterårsferie

Foto: Mette Johnsen - VisitNordjylland

Om kampagnen

Parterne bag

Bag kampagnen står 19 danske destinationer, Danske Destinationer, Dansk Kyst- og Naturturisme, Dansk Storbyturisme og VisitDenmark. Dertil kommer, at Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse har været med til at finansiere kampagnen. 

Destinationerne i kampagnen er VisitAalborg, Destination Nordvestkysten, Destination Limfjorden, Destination Himmerland, VisitAarhus, Destination Vesterhavet, Turistsamarbejdet Kystlandet, Visit Samsø, Business Region Esbjerg, Destination Trekanten, Destination Sønderjylland, Destination Fyn, VisitNordsjælland, Wonderful Copenhagen, Destination Sjælland, VisitFjordlandet, Destination SydkystDenmark, Visit Lolland-Falster og Destination Bornholm.

Fakta 

•    Tårnhøjt engagement med 47.000 uploadede billeder på #baredanmark

•    Kampagnen har på de første tre måneder opnået mere end 28 millioner digitale eksponeringer

•    Høj erindring af TV-reklame og budskab

•    20% øget præference for Danmark som ferieland (ifølge Mediacom analyse)

•    Over 50% af målgruppen siger, at kampagnen giver mere lyst til at holde ferie i Danmark

Opdateret den 23. september 2020.