Potentiale på 21 millioner tyskere
I 2020 lanceres begge kampagner i den sydtyske delstat Hessen, mens Die Dänische Ostsee også markedsføres i delstaterne Sachsen og Sachsen-Anhalt, der ligger sydvest for Berlin. I alt kommer budskabet om Danmark ud i 11 delstater.
”I Sachsen og Sachsen-Anhalt finder vi mange af de målgrupper, vi arbejder med, når det gælder den danske østkyst. I år har de to delstater sommerferie til slutningen af august, og derfor har vi valgt at rykke ud i de her to nye geografiske områder med taktiske budskaber om holde ferie ved Die Dänische Ostsee,” siger Mads Schreiner.
Også på en række andre områder har kampagnerne for 2020 gennemgået forandringer. Blandt andet er der arbejdet med en dybere segmentering af målgruppernes præferencer i forhold til Ostsee og Nordsee, medieforbrug og fritidsinteresser.
Dertil kommer, at der i årets kampagner er tilføjet to nye Sinussegmenter, som er både yngre og mere digitale end de øvrige fem segmenter, som kampagnerne også er rettet mod.
Sinus er den segmenteringsmodel, som anvendes på det tyske marked. Modellen inddeler den tyske befolkning i grupper med fælles livsstil, værdier og forbrugeradfærd. I alt er der et potentiale på 21 millioner tyskere, som har en profil, udviser en adfærd og har ferie på et tidspunkt, som gør det interessant at markedsføre dansk kystferie i 2020.
De kommercielle partnere, som investerer i kampagnerne, får adgang til content og indsigt i medieplanerne, så de kan følge op på den interesse, som den samlede indsats skaber, og markedsføre egne tilbud og produkter over for de tyske turister, som har vist interesse for at rejse til Danmark.
Se de tyske TV-spot: