Turistens digitale rejse

4/4/2019
Foto: Büro Jantzen - Copenhagen Media Center

Turistens Digitale Rejse viser de forskellige faser i turistens beslutningsproces – fra idéen til at tage på ferie opstår, over valg af destination, til booking og selve opholdet. 

Turistens Digitale Rejse er et værktøj som VisitDenmark bruger til at udvikle markedsføringen af Danmark som rejsemål overfor internationale turister.

Modellen tager afsæt i mediebureauet OMD's ECO-system. 

 

 

Faserne i turistens digitale rejse
Turisten springer ind og ud af faserne i beslutningsprocessen, hopper mellem websites og skifter mellem mobil og desktop. Her kan du læse mere om de forskellige faser, som turisten går igennem.

Når turisten planlægger sin rejse, bliver der lyttet til anbefalinger fra venner og familie. Men internettet, sociale medier og videoer fungerer også som inspirationskilde, guide og planlægger på rejsen. Forbruget af online platforme til informationssøgning er stigende og 57 pct. af alle søgninger begynder nu på en mobil enhed. Ifølge Google står stemmesøgninger nu for 20 pct. af alle mobile søgninger. Stemmestyring og digitale assistenter er derfor godt på vej i den digitale rejse.

Få et indblik i turisternes digitale rejser her

Tyske turisters digitale rejse

Svenske turisters digitale rejse

Norske turisters digitale rejse

Hollandske turisters digitale rejse

Franske turisters digitale rejse

Italienske turisters digitale rejse

Britiske turisters digitale rejse

Amerikanske turisters digitale rejse