Best of Copenhagen - dinne

Best of Copenhagen 2018

Foto: Unknown

I oktober 2018 landede København øverst på Lonely Planets liste over storbyer, der er værd at besøge i 2019. 10 dage efter gik vi i samarbejde med Wonderful Copenhagen og Expedia i luften med en kampagne, der byggede videre på den øgede interesse skabt af Lonely Planets anbefaling.

Udnævnelsen af København som Best in Travel 2019 gav os en unik mulighed for at udnytte det buzz, som denne type ranking skaber, samt styrke kendskabet og rejselysten til København og Danmark.

Den personlige vinkel

Gennem fem lokale ambassadørers fortællinger byggede kampagnen videre på de temaer, som Lonely Planet fremhævede som særlige grunde til at besøge København i 2019. Temaerne fik dermed en personlig stemme i kampagnen, idet de blev foldet ud gennem videofortællinger med fem stærke ambassadører for København.

Det drejede sig om iværksætteren Anders Mørck fra GoBoat, der fortalte om innovation og liveablity. Stjernekokken Christian Puglisi fra Relæ gav et indblik i nordisk gastronomi. Fotografen Astrid Maria Rasmussen tog en tur rundt til design og arkitektoniske mesterværker i København. Kunstneren Thomas Dambo var eksponent for kunst, kreativitet og bæredygtighed. Og endelig guidede madbloggeren Hazel Evans fra Mad About Copenhagen modtagerne rundt på madscenen i København. 

De fem ambassadører udvalgte selv deres favorit lokationer i byen, hvilket dels var med til at styrke den autentiske fortælling, og samtidig gav mulighed for at fremvise nye områder af København.

Tæt på målgruppen

Målet med kampagnen var at øge kendskabet til København ved blandt andet at skabe så mange unikke video views som muligt, og video-annonceringen fokuserede derfor primært på sociale medier og pre-roll. Samarbejdet med Expedia gav mulighed for en meget segmenteret medieplan, da Expedia råder over store mængde data – både deres egne og tredjepartsdata. Det betød, at vi kunne målrette de forskellige videoer til turisternes forskellige interesser og dermed komme helt tæt på målgrupperne. 

Hazel Evans

Foto: VisitDenmark

Thomas Dambo

Foto: VisitDenmark

Christian Puglisi

Foto: VisitDenmark

Astrid Maria Rasmussen

Foto: VisitDenmark

Anders Mørck

Foto: VisitDenmark

Kampagnen er udviklet i et samarbejde mellem Wonderful Copenhagen, Expedia og VisitDenmark. Indsatsen var én ud af en lang række af aktiviteter, som VisitDenmark og Wonderful Copenhagen gennemførte i efteråret 2018 for at styrke Lonely Planet udnævnelsen.

Om kampagnen

Kampagneperiode: 1. november - 14. december 2018.

Markeder: USA, Storbritannien, Frankrig og Italien.

Målgrupper: Med udgangspunkt i Expedias data og de fem udvalgte temafortællinger opsatte vi konkrete interessebaserede målgrupper for at sikre en relevant og effektiv kommunikation.

Partnere: Expedia og Wonderful Copenhagen.

Kanaler via Expedia: Passport Ads Preroll video, Social Media og Onsite Display.

Resultater

Totale visninger:

 

32,1 mio.

Kendskab:

 

4,95 mio.

Præference:

 

3,54 mio.

Completed video views:

 

6,68 mio.

I forhold til kampagnens KPI'er opnåede vi bl.a. over dobbelt så mange unikke completed video views, og kampagnen performede derfor langt bedre end benchmark. Især det ekstra fokus på en klar interessesegmentering og det autentiske content bidrog efter vores vurdering til de positive resultater.

Se flere eksempler på markedsføringen af Danmark

Trolls - Find your happy place in Denmark

Foto: Rasmus Flindt Pedersen - Copenhagen Media Center

One trip. Two destinations.

Foto: Vincent Urban and Max Neumeier

Samarbejde med FoodBoom

Foto: Unknown