Prescribing Hygge

Foto: Daniel Rasmussen - Copenhagen Media Center

Hvordan er dit hyggeniveau og hvilken modgift har du brug for i din travle hverdag?

Disse spørgsmål stillede vi svenskerne, englænderne, tyskerne og italienerne for at måle deres hyggeniveau i denne fælles københavnske kampagne.

Ti københavnske hoteller og attraktioner gik sammen med Visitdenmark, SAS, Scandlines HH og Øresundsbroen om at markedsføre København. Desuden blev der på det italienske marked samlet yderligere en partnerkreds, som fokuserede på Odense som storby. Den tværnationale indsat gik live den 12. april 2018 og kørte indtil den 21. oktober 2018.

Kampagnen spillede på den danske hygge som modgift mod travle dage, bilkøer og træls trummerum. Man kunne tage en test for at få målt, hvor ”hygge” man var, og herefter fik man en recept, der kunne give glæde og livskvalitet, nemlig et ophold i København/Odense med en anbefaling til, hvor man skulle bo, og hvad man skulle opleve. Som ekstra bonus fik man gode råd om, hvordan man selv kan hygge i hverdagen.

Kampagnen Prescribing Hygge bygger videre på udlandets interesse for hygge og VisitDenmarks andre indsatser, hvor hygge har stået stærkt i konceptet, bl.a. sidste års kampagne sammen med BoConcept og den globale julekalender "Finding Hygge".

Indsatsen kørte i Sverige, Storbritannien, Italien og Tyskland, hvor man kunne få hygge på recept. På disse markeder blev konceptet kommunikeret i VisitDenmarks og SAS’ egne medier samt via lokale samarbejdspartnere.

Om kampagnen

Kampagneperiode: 12. april - 21. oktober 2018

Målgruppe: Voksne par og børnefamilier

Markeder: Storbritannien, Sverige, Tyskland og Italien

Partnere: Arp-Hansen, BC Hospitailty Group, Scandic Hotels, Radisson Hotel Group, Nordic Choice Hotels, Danhostel, Tivoli, Zoo, Den Blå Planet, VisitCarlsberg, VisitOdense, SAS, Øresundsbroen, Scandlines HH (Mediepartnere: The Telegraph, Lonely Planet, Sydsvenskan, Helsingborg Dagblad, Bonnier, Odigeo/E-Dreams).

Resultater

Visninger:

 

165 mio.

Kendskab:

 

5,7 mio.

Præference:

 

2,1 mio.

PR Ad-value:

 

19 mio. DKK

Se flere eksempler på markedsføringen af Danmark

Heart of Denmark - OL i Rio 2016

Foto: VisitDenmark

Best of Copenhagen

Foto: Unknown

Samarbejde med BoConcept

Foto: _