Heart of Denmark - OL i Rio 2016 - pavillon

Heart of Denmark - OL i Rio 2016

Foto: VisitDenmark

Et globalt udstillingsvindue for Danmark under en af verdens mest synlige begivenheder: De Olympiske Lege.

VisitDenmark og Erhvervs- og Vækstministeriet tog i 2013 initiativ til at skabe et globalt udstillingsvindue for Danmark under en af verdens mest synlige begivenheder – De Olympiske Lege. Som det eneste land i verden lykkedes det Danmark at få tilladelse til at placere en pavillon på den berømte Ipanema-strand i Rio de Janeiro under OL i 2016.

Dyk ned i fortællingen om "Heart of Denmark"

Heart of Denmark - OL i Rio 2016 - evaluering
VisitDenmark

Evaluering af VisitDenmarks fremstød under OL i Rio

”Heart of Denmark” var en succes! Pavillonens unikke placering, indhold og fortælling skabte markante presseresultater, værdi for de besøgende og var en ekstraordinær ramme for danske virksomheder og organisationer.

 

Resultater

Antal besøgende:

 

190.000

Antal medier repræsenteret:

 

170

Antal omtaler af Danmark:

 

1.138

Værdi af medieomtaler:

 

113,9 mio. kr.

Om kampagnen

Kampagneperiode: August 2016

Målgruppe: B2B og den internationale presse

Markeder: Internationalt fremstød

Partnere: 39 danske virksomheder deltog som partnere. Herudover bidrog 79 danske virksomheder til udstillingen og/eller med produkter til fremstødet.

Tilfredshed blandt besøgende: 96 % af de adspurgte besøgende var tilfredse eller meget tilfredse med pavillonen

Tilfredshed blandt partnere: 83 % af de adspurgte partnere var tilfredse eller meget tilfredse med fremstødet

Lars Schaldemose
Kontakt os for at høre mere om kampagnen

Senior Project Manager

lcs@visitdenmark.com

Se flere eksempler på markedsføringen af Danmark