The Danish Girl

The Danish Girl

Foto: Universal Pictures

Co-branding samarbejde omkring den Oscar-vindende spillefilm om danske Lili Elbe.

The Danish Girl er baseret på den sande historie om danske Lili Elbe, der i 1931 blev den første transkønnede i verden, der fik foretaget kønsskifteoperationer. Filmen er instrueret af Oscar-vindende Tom Hooper med Eddie Redmayne i hovedrollen som Lili Elbe, mens den kvindelige hovedrolle spilles af svenske Alicia Vikander, som fik en Oscar for rollen.

The Danish Girl - clapper

The Danish Girl

Foto: Universal Pictures

Centrum for VisitDenmarks og filmens distributørs co-branding kampagne var konkurrencer på hvert marked, hvor præmien var en forlænget weekend til ”den danske piges København” med alt betalt og fokus på Danmarks og filmens fælles temaer. SoMe posts, en landing-page på VisitDenmarks website, nyhedsbreve, delinger/omtaler i branche/nichemedier drev trafikken og sikrede konkurrencedeltagere. Samtidig blev filmen flittigt omtalt, og der blev udelukkende brugt billeder og stills fra filmen i kampagnematerialet.

Om kampagnen

Kampagneperiode: 2016

Målgruppe: Storby

Markeder: Storbritannien, USA, Sverige, Frankrig og Italien

Partnere: Universal Pictures

Resultater

Kampagnevisninger:

 

7,4 mio.

Eksponeringer:

 

17 mio.

SoMe annoncevisninger:

 

6,8 mio.

Annonceværdi:

 

3,5 mio. DKK

Erik Mortensen
Kontakt os for at høre mere om kampagnen

Head of Global Brand & Business Development

em@visitdenmark.com

Se flere eksempler på markedsføringen af Danmark