Finding Hygge in 24 days

Finding Hygge in 24 days - julekalender

Foto: VisitDenmark

VisitDenmark, SAS, 12 Stars Media, Reuters og 50 præmiepartnere gennemførte en værdiskabende kampagne der nåede ud til 188 lande, skabte 137 mio. visninger og fik en PR/presseværdi på 295 mio. DKK.

I december 2017 lancerede VisitDenmark, Scandinavian Airlines og 50 præmiepartnere fordelt over hele Danmark den internationale julekalender ”Finding Hygge in 24 days”.
Hver dag fra 1. til 24. december gav vi hygge-hungrende brugere fra hele verden mulighed for at åbne dagens låge (en dansk dør) og få et unikt indblik i dansk hygge.

I samarbejde med dokumentarfilmen ”FindingHygge” fremstillede vi 24 små film, der hver dag satte retningen for en fortælling om, hvordan vi hygger i Danmark. Det blev bakket op af dagens hyggetip og muligheden for at vinde 2 flybilletter med SAS, 3 dages overnatning og en unik oplevelse i Danmark

Det kræver noget særligt at bryde igennem mediestøjen – især ved juletid, hvor alle gerne vil kommunikere og sælge. Netop derfor er budskabet om dansk hygge, som får dig ned i gear og tættere på de mennesker, du holder af, et perfekt kommunikationsværktøj.

Men hygge er svært at forklare. I virkeligheden skal det bare opleves. Derfor lavede vi verdens bedste julekalender, hvor deltagerne hver dag kunne vinde en unik rejse til Danmark. Vi ”solgte” den til den internationale presse som verdens bedste julekalender, og med en opnået presseværdi på 295 mio. DKK skabte det resultater langt over forventning.

Om kampagnen

Kampagneperiode: December 2017

Målgruppe: Kyst og natur samt Storby

Markeder: Globalt, inkl. alle VisitDenmarks prioriterede markeder

Partnere: Scandinavian Airlines, 12 Stars Media, Reuters og 50 turismepartnere fra hele Danmark

Resultater

Visninger:

 

137 mio.

Daglige deltagere:

 

15.000

Deltagere fra:

 

188 lande

PR Ad-value:

 

295 mio. DKK

Kontakt os for at høre mere om kampagnen

Se flere eksempler på markedsføringen af Danmark