FoodBoom - cooking on the beach

Samarbejde med FoodBoom

Foto: Unknown

Markedsføring af Danmark i samarbejde med tyske Foodboom, som er et team af madentusiaster og influencers - og det hurtigst voksende gastromedia-brand i Europa.

FoodBoom er et TV-, print og online-netværk med 1,3 mio. fans og en reach på over 20 mio. pr. måned. FoodBoom opnår 80 mio. touchpoints og 15 mio. views pr. måned.

Et samarbejde - to kampagner

Vi har samarbejdet med FoodBoom ad to omgange for at markedsføre Danmark i Tyskland. Første gang i 2017, hvor vi satte fokus på de sydlige danske kyster (Dänische Ostsee), og anden gang i 2018 med fokus på Vestkysten.

Første kampagne: Gastro-oplevelser ved "Dänische Ostsee"

I samarbejde med Dansk Kyst- & Naturturisme og Dansommer inviterede vi i 2017 FoodBoom til de sydlige danske kyster (Dänische Ostsee). Kampagnen gik i luften i januar 2018, og omfattede en kombination af reportager, video- og billedmateriale samt opskrifter fra udvalgte destinationer, som blev offentliggjort i i FoodBooms printmagasin (oplag 100.000) med ca. 10 sider om Danmark, på en selvstændig kampagneside om Danmark og på FoodBooms tysksprogede Facebook-sider, Instragram-profiler og YouTube-kanal.

Foto: Unknown

Resultater fra kampagnen

Touchpoints:

 

6,9 mio.

People reached:

 

4,6 mio.

Video views:

 

560.000

Interactions:

 

77.400

Anden kampagne: Kulinariske hotspots langs Vestkysten

I august 2018 besøgte FoodBoom Vestkysten fra Blåvand til Skagen, denne gang i samarbejde med Dansk Kyst & Naturturisme og Feriepartner for at opleve kulinariske hotspots langs "Die Dänische Nordsee". Kampagnen gik live i marts 2019 med egen kampagneside.

Foto: Unknown

Resultater fra kampagnen

Touchpoints:

 

3,15 mio.

People reached:

 

2,56 mio.

Video views:

 

5,25 mio.

Interactions:

 

726.650

Om kampagnerne

Kampagneperiode: Januar 2018 og marts 2019

Marked: Tyskland

Partnere: Dansk Kyst- og Naturturisme, Dansommer og Feriepartner

Se flere eksempler på markedsføringen af Danmark

Trolls - Find your happy place in Denmark

Foto: Rasmus Flindt Pedersen

One trip. Two destinations.

Foto: Vincent Urban and Max Neumeier

Prescribing hygge

Foto: Daniel Rasmussen - Copenhagen Media Center