Med indsatsen forventer VisitDenmark at komme godt omkring målgruppen, og Mette Rodenhuis-Carlsen er ikke spor i tvivl om effekten: ”ONS har omkring 1,5 mio. seere ugentligt, og vi forventer et gennemsnitligt seertal på 400.000 per episode. Derudover får programmet eksponering igennem de forskellige samarbejdspartneres kanaler og, så har kendisser som Ron Brandsteder og Patricks Martens stor PR-værdi. Vi kommer ikke bare bredt ud, men vi kommer også ud de rigtige steder.”
Et alternativt og velfungerende format
Det er anden gang, at der gøres brug af flow-tv til at nå de hollandske turister. Sidste år samarbejdede VisitDenmark med flere destinationer, da ONS skød de første optagelser til programmet, Ouwe Jongens Smørrebrød. Programmet, der fulgte tre hollandske tv-stjerner på et roadtrip igennem Danmark, blev en stor succes – også i marketingøjemed.
”Vi ønsker at nå ud til vores målgruppe på en anden måde og med denne form for ’feel-good tv’ bliver Danmark scenen for et populært realityprogram. Når deltagerne bevæger sig rundt i ’scenen’ er det altså med til at markedsføre Danmark og de mange destinationer” forklarer Mette Rodenhuis-Carlsen.
Når scenen bliver sat for ’Love for the Campsite’, bliver det i samarbejde med Destination Sønderjylland, Enjoy Limfjorden, VisitNordjylland, VisitLollandFalster og VisitSydjælland og Møn. Hos Destination Sønderjylland ser man også frem til at projektet løber af stablen:
”Det her er et led i en strategi om bevidst at gå efter hollænderne, da det jo ikke er nogen hemmelighed, at de udgør et vigtigt marked for os. Hollænderne kan sagtens pege Danmark ud på et verdenskort, men ikke alle er bevidste om, hvad vi har at byde på som feriedestination. Vi har positiv erfaring fra lignende initiativer sidste år, og derfor tror vi på, at ’Love for the Campsite’ kan åbne øjnene op for camping i Danmark,” siger Karsten Justesen, der er direktør for Destination Sønderjylland.