435 pressebesøg førte sidste år til en lang række flotte artikler om Danmark i toneangivende medier på dansk turismes prioriterede markeder.
Det er blandt andet New York Times, Condé Nast Traveller og The Telegraph, som har bragt reportager fra Danmarks byer, kyster og naturområder.
I alt blev det til 6.052 omtaler af Danmark i 2018, som VisitDenmark har været involveret i. Det viser analysen ”Danmark i de internationale medier”, hvor årets medieomtaler er gjort op.
Samarbejdet med destinationerne har stor indflydelse på den gode omtale af Danmark. Det er nemlig destinationerne, der er værter for de mange journalister og bloggere, der har besøgt Danmark på invitation fra VisitDenmark.
”Der bliver gjort en stor indsats på destinationerne for at finde de unikke oplevelser og særlige historier, som gør, at journalisterne får en god historie med hjem, der kan give et nyt og måske overraskende perspektiv på Danmark. Og indsatsen giver resultater i form af god omtale,” siger marketingdirektør Janne Grønkjær Henriksen, VisitDenmark.