Martin Brygmann er frontfigur i filmen til "Meget mere end bare Danmark" kampagnen i 2020

“Meget mere end bare Danmark” vinder prestigefyldt tv-pris

25.3.2021
Foto: PR foto

Filmen til kampagnen ”Meget mere end bare Danmark” har vundet endnu en sølvmedalje ved ITB i Berlin. 

Sidste år rullede tv-reklamen ”Meget mere end bare Danmark” med Martin Brygmann i hovedrollen henover danskernes tv-skærme med et mål om at inspirere danskerne til at holde ferie i Danmark.
 
Reklamefilmen har nu vundet sølv i ”The Golden Citygate” ved ITB i Berlin for en ”enestående reklamefilm” i kategorien tv/biografreklamer. 
 
”Vi er både glade og stolte over at modtage denne pris. Og ikke mindst er vi stolte over det store engagement blandt danskerne, som har delt flere end 70.000 feriebilleder af Danmark under hashtagget BareDanmark i forbindelse med kampagnen,” siger brandingchef Erik Mortensen, VisitDenmark.  

Den Dominikanske Republik fik guld for filmen ”Now Is Your Time In Dominican Republic” og bronze gik til Grækenland for ”Greek Summer is a State of Mind”. 

122 reklamefilm fra 23 lande deltog i konkurrencen om ”The Golden City Gate”, som uddeler priser i en række kategorier.

Det er anden gang, at filmen vinder en pris. I januar vandt filmen en tredje plads i konkurrencen ETC-CIFFT Video Competition for dens betydning under coronakrisen. 

Bag kampagnen ”Meget mere end bare Danmark” i 2020 stod VisitDenmark sammen med de danske destinationer. Kampagnen var støttet af Danmark Erhvervsfremmebestyrelse og udviklet i samarbejde med Hjaltelin Stahl.