VisitDenmark styrker ledelsen med ny direktørgruppe
Etableringen af ny direktørgruppe styrker organisationen og gearer VisitDenmark til at nå i mål med sin strategi mod 2030.
Med virkning fra den 15. januar 2024 bliver ledelsen i VisitDenmark styrket, og der etableres en ny direktørgruppe, som skal sikre, at organisationen kommer i mål med sin strategi ”Turisme vi kan leve af og leve med mod 2030”.
Den nye direktørgruppe består af adm. direktør Katja Moesgaard, marketingdirektør Line Nøhr Kobzili, international markedsdirektør Mads Schreiner, økonomidirektør Flemming Bruhn og en nyoprettet stilling som kommunikations- og udviklingsdirektør.
”VisitDenmark skal også fremadrettet være med til at sikre vækst og udvikling i dansk turisme, og det kræver en endnu tættere relation til vores interessenter, et øget fokus på markederne, og at vi er skarpe inden for blandt andet digital udvikling, marketing, formidling af viden og bæredygtighed. Med den nye direktørgruppe får vi et stærkt hold, der favner VisitDenmarks kernekompetencer og gearer organisationen til at nå i mål med vores strategi,” siger adm. direktør Katja Moesgaard, VisitDenmark.
I direktørgruppen får Line Nøhr Kobzili ansvar for strategisk marketing. Hun tiltrådte som marketingdirektør i VisitDenmark den 1. januar 2024 og kommer fra en stilling som marketingdirektør i Tivoli A/S. Mads Schreiner bliver udnævnt til international markedsdirektør og får ansvar for at forankre VisitDenmarks markedsstrategi på tværs af alle markeder. Han har indtil nu været markedschef i Tyskland og vil indtil videre fortsat have ansvar for det tyske marked. Flemming Bruhn fortsætter som økonomidirektør og som markedschef for Sverige og Asien. Dertil kommer en nyoprettet stilling som kommunikations- og udviklingsdirektør med ansvar for Data & AI, Analysen og Corporate Kommunikation.
Med oprettelsen af den nye stilling som kommunikations- og udviklingsdirektør nedlægges den hidtidige stilling som kommunikationschef. I den forbindelse er der indgået en gensidig aftale om fratræden med kommunikationschef Anders Rosbo, som under sin ansættelse har været med til at synliggøre VisitDenmark i medierne, opbygget gode relationer til væsentlige interessenter og sat bæredygtighed på dagsordenen. Derudover har han været en meget vellidt leder for sine medarbejdere.
Ud over direktørgruppen etableres to stabsfunktioner med henholdsvis Annette Conrad Jarly som politisk og strategisk chef og Sanne Larsen som HR chef. VisitData vil fortsat blive drevet af Jan Voetmann som chef for Data & AI og vil få en central placering som en del af afdelingen Kommunikation og Udvikling.
”Den nye direktørgruppe skal sikre en fortsat høj faglighed i VisitDenmark og samtidig skabe større sammenhæng i vores opgaver på tværs af organisationen og dermed større værdi for vores interessenter. Også derfor har det været vigtigt at løfte markederne ind i ledelsen af VisitDenmark, samtidig med at vi sætter endnu større fokus på udvikling end hidtil,” siger Katja Moesgaard.