De mest populære attraktioner i Danmark

En våd og kold sommer sidste år gav kun en lille tilbagegang på 0,7 procent for de 10 største attraktioner på VisitDenmarks Attraktionsliste. Top 50 havde 1,2 procent flere besøg. 

Smart Tourism

VisitDenmarks strategi 2017-2019

Årsberetning 2017-2018

Flere lande oplever større turismevækst end Danmark. Derfor skal vi samarbejde om markedsføringen, udnytte skuldersæsonen og ikke mindst bruge data intelligent for at få ny viden om turisterne. 

Play Video

Turistens Digitale Rejse

Turisten besøger i gennemsnit 38 websites, inden rejsebeslutningen træffes. En koordineret indsats skal sikre, at Danmark er synlig gennem hele turistens beslutningsproces. 

Tal og analyser visitdenmark

Tal og analyser om turismen

Få den seneste viden om turismens udvikling, turisterne i Danmark og internationale tendenser i turismen. Download analyser om turisternes overnatninger, digitale adfærd, aktiviteter, forbrug mv.