Foto fra Nyhavnb: Martin Heiberg og Copenhagen Mediacenter

Lonely Planet: København er Best in Travel 2019

VisitDenmark og Wonderful Copenhagen vil udnytte placeringen af København som ”Best in Travel 2019” til at sætte ekstra tryk på markedsføringen af København –  i år og hele 2019.  

Mød Mads

Mads Schreiner er markedschef i Tyskland, det største marked i dansk turisme og det marked, hvor VisitDenmark investerer mest. I videoen fortæller han, hvordan verden ser ud fra kontoret i Hamborg. 

Vær med i markedsføringen 2019

Vil du være med i markedsføringen af Danmark i 2019? Dyk ned i aktiviteterne for næste år, hvor du bl.a. finder stor cykelkampagne, fælles markedsføring af København og de to store tyske indsatser Die Dänische Ostsee og Die Dänische Nordsee - nu med endnu større fokus på skuldersæsonen

Tal og analyser visitdenmark

Tal og analyser om turismen

Få den seneste viden om turismens udvikling, turisterne i Danmark og internationale tendenser i turismen. Download analyser om turisternes overnatninger, digitale adfærd, aktiviteter, forbrug mv.

Play Video

Turistens Digitale Rejse

Turisten besøger i gennemsnit 38 websites, inden rejsebeslutningen træffes. En koordineret indsats skal sikre, at Danmark er synlig gennem hele turistens beslutningsproces. 

Smart Tourism

VisitDenmarks strategi 2017-2019

Årsberetning 2017-2018

Flere lande oplever større turismevækst end Danmark. Derfor skal vi samarbejde om markedsføringen, udnytte skuldersæsonen og ikke mindst bruge data intelligent for at få ny viden om turisterne.