The LEGO Movie - logo

The LEGO® Movie

Foto: Warner Bros

Ved lanceringen af The LEGO® Movie gik VisitDenmark sammen med en række kommercielle partnere om at skabe en co-marketing kampagne med fokus på Danmark som familiedestination.

Samarbejdet havde til formål at promovere filmen The LEGO® Movie samt Danmark som rejsemål. Kampagnen bestod af promotion aktiviteter i forbindelse med biografpremieren i Paris og en online konkurrence med mulighed for at vinde en rejse til Danmark, promoveret via VisitDenmarks website, newsletter og social media.

Foto: VisitDenmark

Kampagnen og konkurrencen blev ligeledes promoveret i 47 Toys’R’Us butikker i Frankrig og via Toys'R'Us' katalog, website, newsletter og social media kanaler.

Om kampagnen

Kampagneperiode: 3. februar - 5. marts 2014

Målgruppe: Storby og Kyst & Natur

Marked: Frankrig

Partnere: Warner Bros, Toys’R’Us, LEGOLAND® Billund Resort og Air France

Resultater

Impressions:

 

16,6 mio.

Unikke besøgende på microsite:

 

99.000

Deltagere i konkurrencen:

 

58.000

SoMe posts ifm. kampagnen:

 

5.400

Se flere eksempler på markedsføringen af Danmark

Best of Copenhagen

Foto: Unknown

Imagination - OL i London 2012

Foto: VisitDenmark

One trip. Two destinations.

Foto: Vincent Urban and Max Neumeier