Vahine from Cold Hawaii Surf Center at the coast of Klitmøller, Denmark

Kyst og Natur vinterkampagne

Foto: Mads Tolstrup

Kampagnen sætter fokus på de unikke oplevelser Danmark tilbyder i vinterhalvåret indenfor outdoor temaet.

November er traditionelt set en måned med få overnatninger inden for Kyst og Naturturisme. Men nye rejsetendenser gjorde, at vi kunne skabe awareness til inspirerende kortferier ved at fokusere på tilgængelige, men unikke ”away from the crowds”-oplevelser i hele landet.

Kampagnen havde til formål at skabe kendskab til Danmark som en kyst og natur destination om vinteren, ved brug af engagerende og autentisk indhold til en rejseparat målgruppe.

For at give et autentisk indblik og en dybde til vores fortælling valgte vi, at kampagnen skulle bæres frem af ambassadører, der hver især var ildsjæle indenfor deres felt og repræsenterede unikke vinteroplevelser i Danmark.

Oysters safari, fresh oysters in sunshine on the west coast
Foto: Mads Tolstrup
Dark Sky, Møns Klint
Foto: astrorms/Ruslan Merzlyakov

De oplevelser vi fokuserede på var: Østerssafari ved Vadehavet, Dark Sky på Møn og Vintersurfing i Klitmøller.

Vahineura Itcher surfing in Klitmøller

Ut på iskallt vatten? Varför inte?

Foto: Mads Tolstrup

Kampagnen blev rullet ud i november måned 2021 i Norge, Sverige, Holland og Tyskland, og kørte  på Facebook, Instagram og Pinterest frem til ultimo februar 2022. I samme periode havde vi lokale mediesamarbejder på de 4 markeder og kørte bl.a. advertorials i hollandske Volkskrant, Die Welt i Tyskland, Bonnier i Sverige, og Dagbladet i Norge.

Om kampagnen

Kampagnelancering: November 2021

Målgruppe: Par og venner 30-65 år.

Markeder: Norge, Sverige, Holland, Tyskland

Resultater

Total antal visninger:

 

 

226.355.855

Kliks til landing pages:

 

464.748

Videovisninger:

 

 

25.662.746

Samlet reach:

 

 

21.330.512

Signe Lüth di Liberto
Kontakt os for at høre mere om kampagnen

Int. Senior Project Manager

sdl@visitdenmark.com

Se flere eksempler på markedsføringen af Danmark