Nye fase
I juli går kampagnen ind i en ny fase.
”Danskerne er ved at have booket deres sommerferie, og derfor vil næste fase af kampagnen være mere taktisk og handle om at overbevise danskerne om at tage på udflugter og smutture rundt i landet. Også her vil vi have fokus på at få danskerne ud og opleve noget nyt og gerne i en anden ende af landet,” siger Jacob Lisbygd.
I juli lanceres også en podcast, hvor kendte danskere quizzer om deres viden om destinationerne i Danmark. Samtidig har VisitDenmark indgået et samarbejde med TV2, som betyder, at ”Go’ Aften Danmark” over fem uger vil tage ud til alle destinationer i Danmark og rapportere om lokale særkender.
Efter den 31. august går kampagnen ind i sidste fase målrettet ferieoplevelser i sensommeren og op mod efterårsferien.
Bag kampagnen står 19 danske destinationer, Danske Destinationer, Dansk Kyst- og Naturturisme, Dansk Storbyturisme og VisitDenmark. Dertil kommer, at Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse har været med til at finansiere kampagnen.
Destinationerne i kampagnen er Destination Nord, Destination Nordvestkysten, Destination Limfjorden, Destination Himmerland, VisitAarhus, Destination Vesterhavet, Turistsamarbejdet Kystlandet, Samsø Kommune, Destination Sydvestjylland, Destination Trekanten, Destination Sønderjylland, Destination Fyn, VisitNordsjælland, Wonderful Copenhagen, Destination Sjælland, VisitFjordlandet, Destination SydkystDenmark, Visit Lolland-Falster og Destination Bornholm.