Hege Fredlund Hoff

Hege Fredlund Hoff ny markedschef for Norge

20.12.2023
Foto: Robin Skjoldborg

Hege Fredlund Hoff tiltræder som VisitDenmarks markedschef for Norge med virkning fra januar 2024.

Hege Fredlund Hoff har været ansat i VisitDenmark siden 2018, og siden januar 2021 har hun haft det overordnede faglige ansvar for VisitDenmarks markedskontor i Norge. Nu får hun også det personalemæssige ansvar og udnævnes dermed til markedschef med virkning fra 1. januar 2024.

Hege afløser direktør Flemming Bruhn, der ud over at have økonomiansvaret i VisitDenmark også er markedschef for Sverige, Kina og Indien.

”Norge er et af VisitDenmarks største og vigtigste markeder, men har været udfordret de seneste år pga. valuta-kursen. Vi har brug for at fokusere ressourcer, kræfter og ledelsesmæssige kompetencer yderligere i forhold til at få nordmændene tilbage til Danmark," siger adm. direktør Katja Moesgaard, VisitDenmark og fortsætter: 

"Hege har gennem den seneste tid yderligere styrket sine kompetencer med en Executive Master i ledelse, der afsluttes til juni. Og derfor har det givet god mening også at give Hege personaleansvaret og udnævne hende til ny markedschef for Norge.

Flemming vil fortsat være markedschef for Sverige, og de to markeder vil fortsætte deres gode samarbejde,” siger hun.

Udbygge dialog med samarbejdspartnere

Hege glæder sig til sin nye rolle som markedschef og ser frem til et fortsat godt samarbejde og en udbygget dialog med både destinationsselskaber og kommercielle samarbejdspartnere.

”Der er ingen tvivl om, at det norske marked er udfordret af valutasituationen. Vi har en norsk krone, som godt nok har styrket sig den sidste uge, men nok fortsat vil give udfordringer. Men jeg mærker en god opbakning fra de danske destinationer og erhvervet, og vi kommer sammen til at lave nogle stærke indsatser i 2024," siger Hege Fredlund Hoff. 

"Det er afgørende for mig, at vi har et godt og tillidsfuldt samarbejde, og jeg ser frem til at udbygge dialogen som markedschef. Ambitionen for 2024 er at skabe en tiltrækningskraft til Danmark, som overvinder valutakursudfordringerne. Vi skal i fællesskab minde nordmændene om de fantastiske oplevelser, som Danmark har at tilbyde sine naboer i nord. Og vores vigtigste ”reason to go” for nordmændene er den hjertevarme og venlige danske befolkning,” siger hun.