Strand vue

Ny kampagne læner sig op ad badehotellerne

27.8.2021
Foto: Montgomery

Ti små videoer skildrer det gode liv ved havet og skal få nordmænd og svenskere til at booke Danmark. 
 

Sig badehotel og Danmark til en nordmand, og de smiler og siger: Andersens Hotel, fru Frigh, Hr. Weyse, Fru Fjeldsø, Amanda. Alle velkendte karakterer fra den danske tv-serie Badehotellet. Også i Sverige er serien populær, og her har man – i modsætning til Norge – en lang tradition for ferie på badehotel. 

Tv-seriens succes og den særlige badehotelstemning bliver nu afsæt for en ny kampagne på de to markeder i begyndelsen af september.

”Både nordmændene og svenskerne kender Danmark godt. Det er derfor vigtigt hele tiden at iscenesætte ferie i Danmark på en ny måde, og efter at der blev konstateret stigninger i søgninger efter ”badehotel” på Google, blev badehoteller besluttet som scene for de videoer, der skal få vores broderfolk til at længes efter Danmark”, siger Hege Fredlund Hoff, Marketing Manager på VisitDenmarks markedskontor i Norge. 

Kampagnen kommer til at køre på sociale medier og YouTube med ti små videoer, der skildrer det gode liv ved havet. 

”Når kampagnen starter i begyndelsen af september, er badesæsonen ved at klinge af for de fleste, men det er heller ikke en badekampagne, der sigter direkte på at få bookninger til badehotellerne. De danske badehoteller fylder volumenmæssigt ikke alverden og er i øvrigt allerede godt efterspurgte. Men vi låner lidt popularitet fra badehotellerne til en bredere kampagne om livet ved havet og drømmen om en get-away, hvor man kommer tæt på dem, man holder af. Så er det underordnet, hvordan man vælger at bo – sommerhus, hotel, badehotel, camping eller feriecenter”, siger Hege Fredlund Hoff. 

Flere andre fremstød

Kampagnen supplerer et tæt line-up af fremstød, der allerede kører eller er planlagt på de to markeder. 

Samlet set er der er der planlagt aktiviteter for omkring 20 millioner kroner i perioden ultimo juni til december 2021 på både det svenske og norske marked. 

Det drejer sig om både hero kampagner, der skal inspirere til at besøge Danmark, og mere specifikke kampagner for blandt andet København, Odense/Fyn og Nordjylland. Hertil kommer kampagner for de fire storbyer og  Nordsjælland i Sverige.

Kampagnerne følger det nye koncept ”Why Not?” og bliver primært kørt ud på digitale platforme suppleret med blandt andet outdoor, podcasts, print annoncer og også tv-spots. 
 

 

Se to af de ti videoer til det svenske og norske marked

Skattejakt i Danmark?
Gir ned? Hvorfor Ikke?