Time for more top image

Ny kampagne skal stimulere efterspørgslen i efteråret

9/1/2020
Foto: Helnæs /

Kampagnen ”Time for More” sætter nu ekstra tryk på markedsføringen på Tyskland og Sverige for at stimulere efterspørgslen på den korte bane. VisitDenmark forventer, at agilitet bliver nøgleord i markedsføringen i efteråret. 

Time for more. Sådan lyder overskriften for en ny kampagne, som netop nu bliver skudt i gang i Tyskland og Sverige for at stimulere efterspørgslen og gøre opmærksom på, at det er nemt og enkelt at kombinere by- og kystoplevelser i Danmark. 

Kampagnen sætter ekstra tryk på markedsføringen, og er en overbygning på de kampagner, der allerede kører, og som har mere fokus på de enkelte destinationer i Danmark. 

Fra næste uge lanceres en særskilt indsats for København, der er hårdt ramt af coronakrisen. 

”Rejsemarkedet er stærkt præget af COVID-19, og derfor kører kampagnerne på fuld tryk i Tyskland og Sverige, for det er her, at rejselysten er størst, og tilgængeligheden bedst lige nu,” siger marketingdirektør Janne Grønkjær Henriksen, VisitDenmark. 

Kampagnen er en opfølger til ”It’s time”, som blev lanceret, da det igen blev muligt at rejse til Danmark efter nedlukningen i foråret. 

I ”Time for More” bliver kontraster stillet op mod hinanden. Her kombineres by og natur. Velkendte oplevelser imod ukendte. Tradition mod overraskelser. Ud over at skabe blikfang skal kontrasterne vise, at Danmark byder på mange muligheder inden for kort afstand, hvilket bliver vist med et lille ikon, der viser transporttiden mellem oplevelserne på enten gåben, cykel eller i bil. 

Med andre ord: Der er tid til mere på en ferie i Danmark. 

Time for more

Eksempler på visuals fra kampagnen, her Nordjylland og Aarhus.  

Time for more

Eksempler fra Fyn og København. 

Uforudsigeligt efterår

VisitDenmark er klar til at brede kampagnen ud til Norge, Storbritannien, Italien og Frankrig, når dette giver mening i forhold til kapacitet, tilgængelighed, smittetal og rejselyst og adfærd i de enkelte lande. 

”Agilitet spiller en nøglerolle i markedsføringen lige nu. Vores mål er at få så mange turister til Danmark som overhovedet muligt i sensommeren og efteråret, og vi sætter ind der, hvor vi kan påvirke efterspørgslen,” siger Janne Grønkjær Henriksen. 

VisitDenmark intensiverer også dataindsamlingen for hurtigt at kunne agere på de forandringer, der hele tiden sker i markedet. 

”Vi går et uforudsigeligt efterår i møde, hvor markeder kan åbne og lukke med kort varsel, og rejselysten hurtigt kan ændre sig.  Agilitet bliver derfor afgørende, og vi er klar til med kort varsel at sætte nye kampagner i gang, ligesom vi kan blive nødt til at sætte kampagner på pause,” siger Janne Grønkjær Henriksen. 

Kampagnen ”Time for More” forventes at kører sideløbende med en række øvrige kampagner, der har fokus på enkelte destinationer. 
I Tyskland og Sverige kører blandt andet en taktisk Københavnerkampagne i samarbejde med Wonderful Copenhagen og københavnske partnere.