Time for more. Sådan lyder overskriften for en ny kampagne, som netop nu bliver skudt i gang i Tyskland og Sverige for at stimulere efterspørgslen og gøre opmærksom på, at det er nemt og enkelt at kombinere by- og kystoplevelser i Danmark.
Kampagnen sætter ekstra tryk på markedsføringen, og er en overbygning på de kampagner, der allerede kører, og som har mere fokus på de enkelte destinationer i Danmark.
Fra næste uge lanceres en særskilt indsats for København, der er hårdt ramt af coronakrisen.
”Rejsemarkedet er stærkt præget af COVID-19, og derfor kører kampagnerne på fuld tryk i Tyskland og Sverige, for det er her, at rejselysten er størst, og tilgængeligheden bedst lige nu,” siger marketingdirektør Janne Grønkjær Henriksen, VisitDenmark.
Kampagnen er en opfølger til ”It’s time”, som blev lanceret, da det igen blev muligt at rejse til Danmark efter nedlukningen i foråret.
I ”Time for More” bliver kontraster stillet op mod hinanden. Her kombineres by og natur. Velkendte oplevelser imod ukendte. Tradition mod overraskelser. Ud over at skabe blikfang skal kontrasterne vise, at Danmark byder på mange muligheder inden for kort afstand, hvilket bliver vist med et lille ikon, der viser transporttiden mellem oplevelserne på enten gåben, cykel eller i bil.
Med andre ord: Der er tid til mere på en ferie i Danmark.