mann og kvinne i bassenget inne i Manon Les Suites Hotel i København sett ovenfra

Nye sider af Danmark

16.9.2022
Foto: Jacob Hansen

I samarbejde med VISA har VisitDenmark netop lanceret en efterårskampagne i Norge og Sverige, som gennem brug af FPV drone skal skabe et dynamisk og frisk billede af Danmark. 

Den svenske og norske efterårskampagne er netop gået live med en video, som – helt bogstaveligt – viser nye sider af Danmark. Videoen i kampagnen er nemlig skudt med FPV drone, som giver mulighed for at lege med billedsiden på en anderledes og mere dynamisk måde. 

Og det passer godt til de to nordiske markeder. 

Insights viser, at svenskere og nordmænd gerne vil opleve nye sider af Danmark – de sætter dog samtidig pris på de velkendte oplevelser og aktiviteter, de kender så godt. Det afspejler sig i indholdssiden af videoen, som balancerer mellem nye og klassiske oplevelser, men nu også i billedsiden. 

”Vi fortsætter strategien i Norge og Sverige med at formidle kontrasterne mellem det velkendte og kære over for det nye og uventede. Når vi samtidig bruger FPV droneoptagelser bliver resultatet dynamiske og engagerende billeder, der giver et friskt udtryk selv i de helt korte formater,” siger direktør i VisitDenmark Flemming Bruhn, ansvarlig for det svenske og norske marked. 

Co-branding med VISA

Kampagnen er et co-branding samarbejde med VISA, som er kommet i stand i forbindelse med, at VisitDenmark og Visa har samarbejdet om data i noget tid. 

”Vi har gode erfaringer med co-branding med danske og internationale brands, og i kampagnen med Visa kan vi udnytte fælles viden og ressourcer. Samtidig er der et sammenfald mellem de målgrupper og markeder, som vi arbejder på,” siger senior projektleder Signe Lüth Di Liberto, VisitDenmark. 

Kampagnen kører på YouTube, META, Snapchat og via programmatic video fra den 22. august til den 19. september. Videoerne vil også blive vist på svensk og norsk TV i september måned.  

I samme periode har VISA valgt at aktivere indholdet på adressable TV på det danske marked.

Ud over at positionere Danmark som en attraktiv og let tilgængelig destination har kampagnen som formål at vise, at man kan betale med VISA kort både i storbyer og ved kysterne, på små såvel som store betalingssteder.

Den norske og svenske kampagne kommer til at linke ind til inspirationssider på visitdenmark.se og visitdenmark.no, mens den danske kampagne vil linke ind til megetmereendbare.dk

Kampagnen er en del af brandstrategien på marked Norge og Sverige og er efterårsindsatsen på de to markeder. 

Det er første gang, at VisitDenmark har skudt video med FPV drone. 

Se videoerne

Your rainbow panorama, Olafur Eliasson, 2006 - 2011, ARoS Aarhus Art Museum.

VISAxVisitDenmark Sverige

Foto: Your rainbow panorama, Olafur Eliasson, 2006 - 2011, ARoS Aarhus Art Museum. Photo: Robin Skjoldborg.
Swimming in the pool at hotel Manon les Suites

VISAxVisitDenmark Norge

Foto: © Jacob Hansen