Mette Horn er frontfigur i tv-reklamen for kampagnen "Meget mere end bare Danmark" i 2021

Tv-reklame viser uventede oplevelser i "bare Danmark"

6.5.2021
Foto: PR foto / VisitDenmark

I år sætter Danmarkskampagnen fokus på storslåede oplevelser og uventede overraskelser i "bare Danmark". Frontfigur i årets tv-reklame er Mette Horn, der tager familien med på tur. 

Sidste år fik vi alle lidt af en opsang af Martin Brygmann, fordi vi sagde ”bare Danmark”. Reklamefilmen (og Danmark!) lærte os, at Danmark bl.a. er alle de fantastiske oplevelser, som danskerne delte med #baredanmark. Mere end 75.000 inspirerende billeder fra hele landet blev det til.

I år sætter VisitDenmarks Danmarkskampagne fokus på flere oplevelser og specielt de uventede, som venter alle, der sætter kurs mod kyst, storby, skov, landeveje og landskaber, øer, søer og attraktioner. 

Ud at opleve

Frontfigur i årets film, der kører på TV2 fra uge 19, er Mette Horn, kendt fra bl.a. Emmas Dilemma og som Maxs mor i Max Pinlig.

Sammen med mand og teenagedatter tager Mette Horn på tur rundt i landet.

Teenagedatteren er langt fra begejstret ved tanken om endnu en ferie i Danmark, men Mette er ukuelig og tror på det; Vi ser familien besøge Thyborøn, hvor de kører på Puch Maxi i klitterne, de ser Furs smukke natur sammen med en blind turistguide, og de prøver at wake-boarde i Århus Havn.

Og det lykkes trods alt at få et lille teenagesmil frem hos datteren, hvorefter familien ruller videre til mere spændende nyt i Danmark.

"Årets kampagne er med humor og idéer til overraskende oplevelser, og med Mette Horns særlige tvist og glimt i øjet vil vi nå danskerne med budskabet om, at Danmark er meget mere end bare. Kampagnen skal ikke kun inspirere danskerne til at blive hjemme igen i år. Vi skal også opleve, vi skal ud ad døren og overraskes, om det så er i byen eller ude i landet," siger marketingdirektør Janne Grønkjær, VisitDenmark.

VisitDenmarks tv-reklame er lavet i en 30 sek. version til tv samt tre varianter på 15 sek. og én på 45 sek. til sociale medier. Den vises i ugerne 19 og 20, 22 og 23 på flere af TV2-kanalerne og også på Discovery, TV3 kanalerne og flere andre tv-kanaler.

Kampagnen "Meget mere end bare Danmark" er udviklet i samarbejde med de danske destinationer. 

Se filmen

Mette Horn og familie kører på Puch Maxi i tv-reklamen for "Meget mere end bare Danmark"

Meget mere end bare Danmark

Foto: PR foto