Addressable TV Campaign (DE) - Hvide Sande

Addressable TV og streaming

Foto: Unknown

I 2019 har vi for første gang kørt en segmenteret og regionalt afgrænset TV-kampagne med addressable TV og streaming i Tyskland.

Kampagnen var en kombination af addressable TV (regionalt målrettet) og streaming (tidsforskudt online-TV via PC, bærbar, smartphone mm.) og var stærkt segmenteret efter SINUS i områderne Niedersachsen og Nordrhein - Westfalen. Her tiltaler vi samme Nordsee (Nordsøen/Vesterhavet) og Ostsee (Østersøen) SINUS-målgruppe, som også modtager vores magasiner.

Budskabet i kampagnen var sensommer i Danmark, da de to delstater har sen sommerferie helt indtil ultimo august, hvor kapaciteten er god og priserne lavere end i højsæsonen.

Formaterne var et fælles Nordsee-spot samt to regionale versioner med Hvide Sande og Nordjylland samt Ostsee med partneren Scandlines.

Nordsee-spot

Foto: Unknown

Ostsee-spot

Foto: Unknown

Taktisk fokus på Nordrhein - Westfalen og Niedersachsen

Baggrunden for vores taktiske fokus på de to delstater er den tyske feriekalender, som igen i 2019 var en udfordring. Derfor har vi sat stærkere fokus på de delstater, der har sommerferie uden for højsæsonen. 

Læs mere om vores fokus på Nordrhein - Westfalen og Nierdersachsen her.

 

Resultater

 

 

Impressions:

 

18,28 mio.

 

 

Video views:

 

8,39 mio.

 

 

View rate:

 

97,96 %

(Benchmark 90 %)

 

 

Click rate:

 

2,73 %

(Benckmark 1,41 %)

Udover Addressable TV og streaming blev kampagnen også vist i landsdækkende TV, på SAT 1 Frühstücksfernsehen, som også scorer højt blandt vores SINUS-målgrupper.

Derved kunne vi øge det samlede reach til 25,58 mio., så udover en stigning i kontakter i Nordrhein - Westfalen og Niedersachsen blev vores spots også vist i hele Tyskland som en bonus.

Som retargeting via Addressable TV kørte vi to content ads (Switch Ins) som en reminder, hvor vi integrerede feriehuspartneren Novasol. Budskabet var en god ”fra-”-pris i august.

Foto: Unknown

I alt har vi nået knap 75.000 clicks til vores Nordsee-/Ostsee-kampagnesider via TV-streaming-spots og omkring 70.000 clicks til partnernes websites.

Om kampagnen

Kampagneperiode: 26. januar 2019 til og med 30. april 2019

Marked: Tyskland (delstaterne Niedersachsen og Nordrhein - Westfalen)

Partnere: Hvide Sande - Mærk Vesterhavet, VisitNordjylland, Scandlines og Novasol

Samarbejde med FoodBoom

Foto: Unknown

One trip. Two destinations.

Foto: Vincent Urban and Max Neumeier

Best of Copenhagen

Foto: Daniel Rasmussen - Copenhagen Media Center