Sov med hajerne kattegatcenter

Oplev indendørs i efterårsferien

4.10.2021
Foto: Kattegatcenter

Danskerne har taget godt imod kampagnen Meget mere end bare Danmark. Siden april har den kørt digitalt og med en TV-reklame op mod sommerferien, og kampagnen suppleres nu med to nye videoer med fokus på indendørs oplevelser i efteråret.

Vi ved det godt alle sammen: Man kan ikke regne med efterårsvejret. Det kan være alt fra skønt over frisk og meget frisk til vildt og med stærkt varierende mængder af vind, sol og regn. Til gengæld kan man regne med de danske oplevelser, og det er netop udgangspunktet for en mindre digital indsats under kampagnen Meget mere end bare Danmark, som ruller online i forbindelse med efterårsferien. Det sker i ugerne 40-42 på Youtube og Facebook, og det sker med to nye små videoer.

Hajer, kunst og skydiving

Der er fokus på indendørs aktiviteter på de to videoer, der viser glimt af 10 forskellige oplevelser bl.a. hajer, kunst, svampe, ølbrygning og indoor skydiving.

"Vi fortsætter med at fortælle om de mange unikke oplevelser i Danmark, og denne gang sætter vi især indendørs attraktionerne i spil. Mange af dem har særarrangementer i efterårsferien til at supplere de mere sædvanlige oplevelser, og vi vil gerne inspirere børn og voksne til at prøve noget nyt", siger senior projektleder Lene Hylleberg fra VisitDenmark.

Populære kampagner

Kampagnen Meget mere end bare Danmark har kørt siden april og over sommeren med digitale indsatser. Op mod sommerferien kørte også en tv-reklame med Mette Horn, og en måling viser nu, at den kunne danskerne godt lide: Næsten to ud af tre synes godt om den, hvilket er pænt over benchmark, som er to ud af fem. 

At kampagnen i år og også sidste år har haft gennemslagskraft vidner også de mange delte billeder om. Mere end 100.000 Danmarks billeder er blevet delt med #baredanmark, og der tikker fortsat billeder ind hver dag. 

Sidste års kampagne med Martin Brygman fortsætter også med at vække opmærksomhed: Tidligere har prisen vundet adskillige internationaler priser, og den 14. oktober afgøres det, om den opnår en dansk RAMBUK pris. Den er nomineret i tre kategorier, bl.a. til Kampagne Prisen.

Det, vi taler om

Efterårsindsatsen dette år omfatter også fortsat samarbejde med Momondo, der igennem sommeren har distribueret indhold fra Meget mere end bare Danmark i nyhedsbreve og på sociale medier. Momondo har 2,2 mio. fans på Facebook og sender deres nyhedsbrev til 85.000 danskere.  Og som noget nyt vil man møde kampagnen, når man hører podcasten Det, vi taler om, hvor VisitDenmark er sponsor i efteråret.
 

Se de to videoer

Sov med hajerne kattegatcenter

Meget mere end #baredanmark

Overnat hos hajerne

Foto: Kattegatcenter
Løvtag treehouse

Meget mere end #baredanmark

Spis dig gennem Danmark

Foto: Søren Larsen