stand på IBTM World 2021

16 danske mødeaktører til IBTM World 2022

23.11.2022
Foto: Visitdenmark

IBTM World i Barcelona og IMEX i Frankfurt er de to vigtigste internationale mødemesser for den danske mødebranche. I år er 16 danske mødeaktører med i Barcelona, og VisitDenmark har to salgsrådgivere med for første gang.

År efter år har de internationale mødeaktører sat hinanden stævne i Barcelona i november, hvor IBTM har rullet de røde løbere ud for de store mødekøbere.  I 2020 holdt IBTM coronapause, men allerede sidste år lykkedes det at gennemføre messen – på grund af corona dog med færre deltagere end normalt. Men i år forventes flere mødekøbere, og VisitDenmark har derfor to salgsrådgivere med for første gang.

”Baseret på erfaringer fra sidste år og 2019 har vi besluttet at sende to salgsrådgivere afsted i år i stedet for kun én, som vi  plejer. På messen repræsenterer VisitDenmark hele Danmark og har typisk møder med købere, der endnu ikke har bestemt sig for en mødedestination. De er i søgefasen, og her er det vores opgave at henvise dem til de danske aktører på standen, som kan matche de behov, som køberne har”, siger Senior Brand & Relationship Manager Lene Hylleberg fra VisitDenmark.

Udover de henviste møder har de enkelte deltagere deres egne aftaler med købere, som er kommet i stand allerede inden messen. Her er Danmark allerede i spil som mødedestination, og køberne går mere specifikt efter at mødes med de aktører, der konkret kan levere et eller flere af de produkter, som mødekøberen efterspørger. I år der seks hoteller/mødevenues, fem incoming bureauer og fire destinationer med på VisitDenmarks stand.

Hosted buyers

IBTM udmærker sig ved at foretage en god screening af de købere, som de inviterer. De såkaldte hosted buyers får betalt deres deltagelse, fly, hotel, transport og events, og mange af dem skal købe møder ind for flere kunder. Så der kan ofte være flere aftaler i den samme mødekøber.

”Det er gået godt fremad med turismen i Danmark siden corona, efterhånden også i København, men vi mangler fortsat internationale møder. Derfor er det vigtigt, at vi er med på IBTM, der plejer at være god indgang til de store internationale mødekøbere, siger Lene Hylleberg.

I år deltager 16 danske mødeaktører i IBTM, der ruller i perioden 29. november -1 december. IBTM forventer 15.000 besøgende, der er i markedet for at købe møder, hoteller og events hos de op til 3.000 udstillere. Antallet af hosted buyers forventes at være ca. 5.000 primært fra Danmarks prioriterede markeder.
 

Deltagere på IBTM

Se en præsentation af hver enkelt af deltagerne på IBTM

  • Arp-Hansen Hotel Group and Tivoli Hotel & Congress Center
  • Bellagroup
  • Bella Center Copenhagen
  • Copenhagen Convention Bureau
  • Copenhagen Venues
  • CPH Conference & Meatpacking District
  • Destination Fyn Convention Bureau
  • Destination Nord Convention Bureau
  • Idéa Nordic
  • Nimb Hotel & Tivoli Gardens
  • Nordic Choice Hotels - Denmark
  • One Event Nordic
  • Ophelix Scandinavia
  • Ovation Denmark DMC
  • Scandic Hotels
  • Tour Partner Nordics
  • Villa Copenhagen