Gå til indhold
Atrium restaurant, Aarhus, East Jutland

Syv ambassadører skal øge kendskabet til Danmark som mødedestination

11.3.2022
Foto: Jacob Hansen

VisitDenmark relancerer efterårets videoer, som sætter et personligt ansigt på Danmark som mødedestination i rammen af ”In the Business of Everyday Wonder”. Kampagnen efterfølges af mere taktiske aktiviteter. 

”I takt med at pandemien ebber ud, begynder det internationale mødemarked at røre på sig. Men Danmark savner fortsat de internationale events, der bringer udenlandske mødedeltagere hertil. Derfor går vi ud med kampagne, der skal skabe kendskab til Danmark som mødedestination og bygger op til forårets messer,” siger senior projektleder Lene Hylleberg, VisitDenmark.

Kampagnen blev prælanceret i februar, og i slutningen af marts sætter VisitDenmark endnu mere tryk på for at øge kendskabet til Danmark over for målgruppen af internationale mødeplanlæggere. 

Omdrejningspunktet er en relancering af de ambassadørvideoer, som blev produceret sidste år, og som folder brandet ”In the Business of Everyday Wonder” ud. De seks videoer er i år blevet til syv, idet Cykelkokken er ny ambassadør i kampagnen. 

Optakt til messer

Kampagnen følges op med mere taktiske aktiviteter, der skal bygge op til messerne IMEX i Frankfurt (31.maj-2.juni) og The Meetings Show i London (29.-30. juni) i år.

”Vi kommer i år til at gøre en ekstra indsats for at få flere bookinger til partnerne på messerne. Det vil primært være her, erhvervet vil kunne konvertere på den efterspørgsel, som VisitDenmarks markedsføring skaber i toppen af salgstragten,” siger Lene Hylleberg. 

Mere personlighed 

Videoerne bringer fortællingen ”In the Business of Everyday Wonder” i spil på ny. Her fokuseres ikke på klassiske venues, men i stedet på de mennesker, som leverer mødeoplevelsen, og kampagnen sætter dermed et mere personligt ansigt på Danmark som mødedestination. 

Videoerne kører på LinkedIn og Twitter samt udvalgte fagmedier som C&IT, M&IT og CMW. Der fokuseres på de internationale mødeplanlæggere i Sverige, Norge, Tyskland, Holland, Storbritannien og USA. 

VisitDenmark forventer at køre endnu et burst til efteråret, hvor der igen vil være fokus på at skabe kendskab gennem ambassadørerne og konverteringer via IBTM World i Barcelona (29. november – 1. december). 

Se video

Mød Morten Wulff. Han er "In the Business of Everyday Wonder". 

Share your wonders: